וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: אולמרט ושולה זקן משיבים לאישומים

21.12.2009 / 5:05

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן, ישיבו בביהמ"ש המחוזי בירושלים לאישומים נגדם. השניים צפויים לכפור בכל האישומים המיוחסים להם

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ומנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן, ישיבו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים לאישומים נגדם. השניים שנאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד, צפויים לכפור בכל האישומים.

כתב האישום שהוגש נגד אולמרט וזקן באוגוסט מתייחס לארבע פרשות - "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" ומרכז ההשקעות - בהן שניהם נאשמים, ופרשת "האזנות הסתר", שבה זקן נאשמת בעבירה של האזנת סתר. על פי כתב האישום, בשנים 2002-2006 אולמרט וזקן חייבו כמה ארגונים במקביל על הוצאות הטיסה והשהייה של אולמרט, שיצא לאירועים ברחבי העולם בהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים או אליהן יצא בשליחות המדינה. השניים "ניפחו" את ההוצאות של אולמרט, וקיבלו בסך הכל מעל 92 אלף דולר במרמה, ששימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות של אולמרט ובני משפחתו. בכתב האישום מפורטות 15 טיסות שעבורן קיבל אולמרט החזרים כפולים או מנופחים מהמדינה או מארגונים יהודיים.

אולמרט נאשם גם בכך שמאז שמונה לראשות עיריית ירושלים ב-1993 ועד לשנת 2005, כאשר כבר כיהן כשר התמ"ת, קיבל שלא כדין כ-600 אלף דולרים מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי. לפי כתב האישום, זקן ומקורבו של אולמרט עו"ד אורי מסר ניהלו "קופה סודית" בה נשמרו הכספים שהתקבלו מטלנסקי, יחד עם כספים במזומן שהתקבלו ממקורות אחרים. זקן גם תיווכה בהעברת הכספים בחלק מהמקרים. בתמורה פנה אולמרט לשורה של אנשי עסקים וניסה לשכנעם לסייע לטלנסקי בעסקיו.

זקן כפרה בהאשמות

האישום השלישי מתייחס לפרשת מרכז ההשקעות. אולמרט מואשם כי בשנים 2003-2006, בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות שבאחריות המשרד, לטובת חברת "סיליקט דימונה", שיוצגה על ידי מסר.

זקן נאשמת גם בכך שנהגה להאזין לשיחותיו של אולמרט או להורות לפקידות אחרות בלשכת לעשות זאת, ללא ידיעתו. על פי המתואר בכתב האישום, היא נהגה לעבור על רשימת השיחות הצפויות של אולמרט ולסמן לפקידות הלשכה לאיזה שיחות להאזין. הפקידות רשמו את תמצית השיחות והעבירו את הרשומות לידי זקן.

לפני כחודש כפרה זקן בכל ההאשמות נגדה בפרשת רשות המסים, שבה היא נאשמת כי במסגרת תפקידה פעלה לקידום האינטרסים האישיים של אחיה, יורם קראשי. באותו היום גם נפתח משפטה של מתאמת הנסיעות אולמרט, רייצ'ל ריסבי רז, הנאשמת שהיתה זאת שארגנה עבור אולמרט את החיובים הכפולים בפרשת "ראשונטורס".

בית המשפט דחה בשבוע שעבר את בקשת פרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר ונבות תל צור, לדחות את פתיחת שלב העדויות במשפט בשל מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לפני המינוי היה וינשטיין חבר בצוות פרקליטיו של אולמרט ואחראי מבחינתם על פרשת "ראשונטורס". שלב העדויות צפוי להתחיל בפברואר.

עדכון ראשון: 22:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully