וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב העדויות במשפט אולמרט יחל כמתוכנן

גלעד גרוסמן

15.12.2009 / 12:07

ההרכב שדן בתיק בפרשת "ראשונטורס", קבע כי שלב העדויות לא יידחה, למרות מינויו של יהודה וינשטיין לתפקיד היועמ"ש. וינשטיין נמנה בעבר על צוות ההגנה של אולמרט

שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לא יידחה בעקבות מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה - כך קבע אתמול (שני) ההרכב שדן בתיק בפרשת "ראשונטורס".

אולמרט אמור להגיש בשבוע הבא לבית המשפט המחוזי בירושלים את תגובתו לכתב האישום נגדו, ובחודש פברואר אמור להתחיל שלב שמיעת העדויות. הפרקליטות הצהירה בדיונים קודמים כי היא מתכוונת לפתוח את המשפט בפרשת "ראשונטורס", בזמן שעו"ד וינשטיין נמנה על צוות ההגנה של אולמרט.

אהוד אולמרט במשפט. רויטרס
אולמרט אמור להגיש בשבוע הבא את תגובתו לכתב האישום/רויטרס

פרקליטיו הנוספים של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר ונבות תל צור, עתרו לבית המשפט בבקשה לדחות את שמיעת הראיות בתיק לחודש מאי, ואת מתן התגובה לכתב האישום בהתאם. זאת, מכיוון שכעת מחפש צוות הפרקליטים עורך דין שיחליף את וינשטיין, ועורך הדין החדש יזדקק לזמן ללמוד את חומר הראיות הרב בפרשת "ראשונטורס".

הפרקליטות הסכימה לבקשה, אולם השופטים - נשיאת בית המשפט מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל - דחו את הבקשה. "עד לתחילת שמיעת הראיות במשפט נותר פרק זמן משמעותי של למעלה מחודשיים", נכתב בהחלטה. "כמו כן, ייצוגו של עו"ד וינשטיין הוגבל מלכתחילה לאישום אחד בלבד מבין ארבעה אישומים שדנים בפרשיות שונות. בנסיבות אלה אין כל מניעה שהמשפט יחל בהבאת ראיות לגבי אישומים אחרים". השופטים הוסיפו שאולמרט יוכל להגיש בשבוע הבא "תשובה כללית" לאישום בפרשת ראשונטורס, ולמסור תשובה מפורטת יותר בהמשך.

יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן אמר בתגובה להחלטה כי "עו"ד וינשטיין הוביל את הייצוג בתיק ראשונטורס אשר מכיל כ-18 אלף מסמכים וקרוב ל-100 עדים. ולכן, זה רק הגיוני כי עו"ד חדש שיכנס לתיק זה לא יוכל ללמוד היקף כזה של חומר בלוחות זמנים מצומצמים של חודשיים שלושה. גם הפרקליטות הצטרפה לפנייתנו זאת והסכימה כי יש מקום לקביעת לוחות זמנים ריאליים יותר. אנו נבחן את החלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully