וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: ארה"ב זייפה את מסמכי הגרעין

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התראיין לרשת ABC האמריקאית ודחה את הדיווחים המצביעים על כך שארצו בונה מרכיב חשוב ליצירת פצצה גרעינית. "הממשלה האמריקאית פברקה את המסמכים"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מכחיש שארצו בונה מרכיב חשוב להרכבת אטום וטוען כי המסמך שכביכול הוכיח זאת מפוברק. אחמדינג'ד אמר את הדברים בראיון מיוחד לדיאן סוייר מרשת ABC האמריקאית, שאמור להיות משודר מחר.

בכך התייחס אחמדינג'ד בפעם הראשונה לדיווח שפורסם בשבוע שעבר ב"טיימס הלונדוני, לפיו ממסמכי מודיעין מסווגים אירניים שהגיעו לידי המערב, עולה כי אירן מפתחת הדק ניוטרוני, שהוא רכיב מרכזי וסופי ביצירת פצצת אטום.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג’ד. AP
אחמידנג'ד: "אני חושב שחלק מהטענות לגבי נושאים גרעיניים חוזרות על עצמן והן בדיחה תפלה"/AP

"לא, אני לא רוצה לראות מסמכים כאלה. אלה מסמכים מפוברקים שהוצאו על ידי הממשלה האמריקאית", אמר אחמדינג'ד לסוייר.

המסמך המסווג נותח על ידי גורמי מודיעין בכמה ארצות מערביות, והועבר גם לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כפי שאישר לעיתון גורם בסוכנות. רבים רואים בו כ"אקדח המעשן" המוכיח את כוונות הנשק הגרעיני של אירן.

כשנשאל ישירות על ידי סוייר אם אירן ערכה ניסויים בהדק הניוטרוני ענה אחמדינג'ד : "אני חושב שחלק מהטענות לגבי נושאים גרעיניים חוזרות על עצמן והן בדיחה תפלה".

מוקדם יותר התייחס יועצו הבכיר של הנשיא ברק אובמה, דיוויד אקסלרוד, לטענות של הנשיא האירני והגדיר אותן "שטויות". לדברי אקסלרוד. "לאף אחד אין אשליות לגבי הכוונות של ממשלת אירן, ונתנו להם אפשרות להוכיח אחרת על ידי זה שאנו מרשים להם לשלוח את החומר הגרעיני שלהם מחוץ לאירן כדי שיועשר למטרות שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully