וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: אלפים מפגינים נגד ביקור בכיר סיני

עשרות אלפים יצאו לרחובות במחאה על הגעתו של הנציג הסיני למשא ומתן בין שתי המדינות. "הנשיא מנסה למכור את טייוואן לבייג'ינג", הזהירו המפגינים

עשרות אלפים הפגינו היום (ראשון) בטייוואן במחאה על ביקור קרוב של בכיר סיני במדינה, שנועד לחזק את הקשרים בין שתי המדינות. האחראי הראשי על המשא ומתן מטעם סין, צ'ן יונלין, אמור להגיע מחר לטייוואן, ובחמשת הימים שיבקר בה הוא צפוי להיפגש עם גורמים בכירים בממשל ולחתום על ארבעה הסכמי סחר חדשים בין המדינות.

30 אלף המפגינים שהתכנסו בעיר טייצ'ונג במרכז המדינה קראו סיסמאות בעד עצמאות לאי והניפו כרזות בגנות הביקור. הסו וון, איש עסקים בן 55, טען כי הגעתו של הבכיר הסיני "סוללת את הדרך לאובדן החירויות הדמוקרטיות" בטייוואן ולאובדן העצמאות. "ברור שסין רוצה להשתמש בכלכלה בתור אמצעי לכפות עלינו את האיחוד", אמר.

ההפגנה אורגנה על ידי המפלגה הדמוקרטית המתקדמת, שרשמה הישגים משמעותיים בבחירות המקומיות בתחילת החודש, וראשיה אמרו כי מטרת המפגינים היא להעביר לנשיא מה יינג ג'או את המסר כי ההסכמים החדשים מאיימים על תושבי טייוואן וסוללים את הדרך להשתלטות סינית. לטענת אנשי האופוזיציה, הסכם הסחר שמקדם הנשיא מה יציף את האי בסחורות סיניות זולות ויביא לאובדן משרות. "אנחנו מקיימים את ההפגנות כי מחקרים הראו שאחוז האבטלה בטייוואן יעלה אחרי חתימת ההסכם", אמר דובר המפלגה, טסאי צ'י-צ'אנג.

"הנשיא שלנו רוצה לחתום על ההסכם, אבל הוא לא קיבל את התמיכה הציבורית לכך", טען צ'רלס לי, נשיא ארגון איכות סביבה בדרום טייוואן. "אנחנו חוששים שהם ימכרו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully