וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: חיסונים לכולם נגד שפעת החזירים

כלל תושבי ישראל מגיל חצי שנה ומעלה יוזמנו החל מהיום לקבל חיסון נגד השפעת. עד כה חוסנו רק צוותים רפואיים ואנשים המשתייכים לקבוצות סיכון

החיסונים נגד נגיף שפעת החזירים יינתנו החל מהיום (ראשון) גם לכלל תושבי ישראל, מגיל חצי שנה ומעלה. עד כה חוסנו כ-170,000 איש מקרב האוכלוסיות בסיכון ועוד 40,000 אלף איש מקרב הצוותים הרפואיים.

9,499 מקרי הידבקות בשפעת נרשמו עד כה בישראל, מתוכם מתו עד כה 70 איש מהמחלה, רובם בעלי מחלות רקע קודמות. 7 מיליון ו-300 אלף מנות חיסון הוזמנו עד כה ממשרד הבריאות, מספר מנות שאמור להספיק לכלל האוכלוסייה. ילדים בני חצי שנה עד שלוש שנים ונשים הרות יחוסנו בתכשיר Panenza שאינו מכיל את המרכיב אדג'יובנט. שאר האוכלוסייה תחוסן באחד משני החיסונים המכילים אדג'יובנט: Pandermix או Focetria.

לפי תכנית מתן החיסונים, כל קופת חולים תכין רשימה (ברמת מרפאה) של אוכלוסיות היעד לחיסון על פי הקריטריונים שהתווה משרד הבריאות. מבוטחי הקופות יפנו למרפאות הקופה לתיאום קבלת החיסון. אם המבוטח מופיע ברשימות שהוכנו מראש, הוא יקבל את החיסון על ידי אחות ללא צורך באישור רפואי נוסף.

אם המבוטח אינו מופיע ברשימות, הוא יופנה לרופא המרפאה לבדיקת זכאותו לקבלת חיסון, ויחוסן רק לאחר אישור הרופא המטפל. אוכלוסיות ייחודיות שיתחסנו בבתי החולים יזוהו באחריות המכונים / המחלקות המטפלים בהם.

בסוף השבוע פורסם, כי משרד הבריאות יחסן גם עובדים זרים החיים בישראל נגד שפעת החזירים. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי-עם אמר כי "הנגיף לא יודע להבדיל בין מינים וצבעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully