וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: פרס כספי למוצא השלט שנגנב מאושוויץ

הפרס הכספי עומד על כ-39 אלף דולר, ומוצע על ידי הנהלת המוזיאון, המשטרה ותורמים אנונימיים. לכל מי שיספק מידע שיביא להשבתו של השלט "העבודה משחררת", שנגנב מהכניסה למחנה ההשמדה

פולין הודיעה היום (שבת) כי תעניק פרס כספי למי שיספק מידע שיביא להשבת שלט הכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ, שנגנב ביום שישי לפנות בוקר. גניבת השלט, עליו כתוב בגרמנית "העבודה משחררת" זיעזע את העולם. הפרס הכספי עומד על 115,000 אלף זלוטי (כ-39 אלף דולר) מוצע על ידי הנהלת המוזיאון, המשטרה ותורמים אנונימיים. לכל מידע שיביא להשבתו.

משרד ראש הממשלה בפולין הורה לפתוח בחקירה בנושא. בהודעה שפרסם נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, נאמר כי "אני מזועזע וזועם מגניבת אחד הסמלים של הציניות והאכזריות של הנאצים. יש לעשות הכל על מנת למצוא את האחראים ולהענישם אני קורא לכולם לסייע לרשויות החוק".

פולין הורתה להגביר את הבדיקות במעברי הגבול שלה, בניסיון למנוע את העברת שלט הברזל אל מחוץ לתחומי המדינה. שר הפנים הפולני ג'רזי מילר הורה לתשאל את כל העדים והחשודים בפרשה, ולהגביר את האבטחה גם בנמלי התעופה.

אתמול קיים נשיא המדינה, שמעון פרס, פגישה מיוחדת עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, בעקבות גניבת השלט ממחנה ההשמדה אושוויץ. פרס הביע בפני ראש הממשלה הפולני את הזעזוע העמוק של אזרחי מדינת ישראל ושל העם היהודי ברחבי העולם בעקבות המקרה .

אגנייאשקה מישבסקה, שגרירת פולין בישראל, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא מזועזעת מגניבת השלט בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ. "כל אדם בעולם המתורבת צריך להיות מזועזע מגניבת השלט. מה שאנו יודעים כרגע זה שמושל המחוז בו ממוקם אושוויץ הקים צוות חירום מיוחד במטרה ללכוד את שודדי השלט. אנו יודעים שהגניבה היתה מתוכננת משום שהיא התרחשה ברגע שהשומרים היו בסיור. כמו כן מישהו עשה חור בגדר שמגינה על המקום". .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully