וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מודה: "כבשנו באר נפט בעירק"

לאחר שהכחישה והתחמקה, הודתה אירן שחייליה השתלטו על באר נפט עירקית באזור שבו יש סכסוך גבול בינה לבין עירק. "כוחותינו נמצאים על אדמתנו, הבאר שייכת לאירן"

אירן הודתה הבוקר (שבת) לראשונה, שהשלטתה על שדה נפט עירקי בשטח שבו ישנו סכסוך גבולות בין המדינות. עם זאת, בטהרן הצהירו שהבאר נמצאת בשטח אירני.

"כוחותינו נמצאים על אדמתנו שלנו, ובהתבסס על הגבולות הבינלאומיים המוכרים, הבאר שייכת לאירן", נכתב בהצהרה שפרסם פיקוד הכוחות החמושים במדינה.

אתמול דיווחה עירק כי כח אירני בן 12 חיילים וטכנאים הגיע לשדה הנפט, השתלט עליו והניף במקום את דגל אירן, אף שהבאר נמצאת בשטח עירקי. בגדד דרשה שהכוח יתפנה מהמקום , ושאירן תגנה את התקרית שמפרה את הריבונות העירקית. אירן הכחישה עד הבוקר שחייליה חצו את הגבול בין שתי המדינות.

"הטענה שאירן כבשה באר עירקית נדחית בתקיפות", אמר אמש יושב ראש הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט האירני, אלאדין בורוג'רדי, "הנושא נבדק בצינורות הדיפלומטים". הוא אף האשים את התקשורת הזרה שמפיצה תעמולה סביב הפרשה.

זוהי התקרית החמורה הראשונה בין המדינות מאז פלשה ארצות הברית לעירק ב-2003. "זהו נושא של ריבונות", אמר רמטכ"ל צבא ארה"ב מייקל מאלן. לדבריו, יש לפתור את המחלוקת באמצעות המנהיגות המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully