וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "אירופה לא תנתק את ישראל מבירתה"

סגן שר החוץ דני אילון אמר שהאיחוד האירופי לא יצליח לנתק את ישראל מבירתה. "אם יתקבלו החלטות חד צדדיות, זה ישבור את הכלים וישראל לא תהיה מחוייבת להסכמים מאז אוסלו"

סגן שר החוץ דני אילון, התייחס הבוקר (שבת) לדבריה של שרת החוץ החדשה של האיחוד האירופי קתרין אשטון, שאמרה השבוע כי מזרח ירושלים היא שטח כבוש. "כמו שהרומאים לא הצליחו לנתק את ישראל מירושלים, כך גם מדינאים מהאו"ם ומהאיחוד לא יצליחו לעשות זאת", אמר אילון.

באירוע שבת תרבות בירושלים התייחס סגן השר אילון לאפשרות שהאיחוד יכריז על מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים ואמר כי "אם יתקבלו החלטות חד צדדיות זה ישבור את הכלים וישראל לא תהיה מחויבת יותר להסכמים והסדרים שנעשו מאז אוסלו. תהיה לישראל לגיטימציה לעשות מהלכים חד צדדיים".

אשטון, שרת החוץ החדשה של האיחוד, מתחה ביום רביעי ביקורת קשה על ישראל בנאומה הראשון בתפקיד. במהלך הנאום שעסק במזרח התיכון, גילתה אשטון כי בכוונתה לבקר באזור בתחילת השנה הקרובה. "מזרח ירושלים היא שטח כבוש, יחד עם הגדה המערבית", אמרה אשטון בנאום שנשאה בפני חברי פרלמנט אירופאים בשטרסבורג.

בעניין אחר, התייחס אילון גם למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי אבו מאזן סירב לקבל את ההצעות מרחיקות הלכת של הממשלה הקודמת והוא יודע שהוא לא יקבל יותר מהממשלה הנוכחית. "הוא כנראה לא באמת רוצה שלום ומנסה להאשים את ישראל בסירובה להתקדם לשלום. ההקפאה שממשלת ישראל אישרה הייתה חשובה על מנת להבהיר לנו אם יש לנו שותף לשלום או לא", סיכם אילון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully