וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני: "מוכנים לבחון את הצעות המערב"

מרככים עמדות או מושכים זמן? שר החוץ האירני מנושהר מותקי אמר כי אירן מוכנה לבחון הצעות המערב בנוגע להחלפת דלק גרעיני

שר החוץ האירני מונשהר מותקי אמר הבוקר (שבת) כי ארצו מוכנה לבחון את המצעת המערב לחלופת דלק גרעיני. הודעתו של מותקי מגיעה לאחר שארה"ב דחתה הצעה של אירן בנושא.

לפני כחודש הודיעה אירן כי היא לא מתנגדת להעברת האורניום שלה לחו"ל אך רוצה בתמורה ערבויות לקבלת דלק מועשר עבור המתקן למחקר רפואי שלה. הודעה זו היוותה זהו שינוי בעמדת אירן לגבי הסכם סבא"א שלפיו אירן תשלח את האורניום שלה להעשרה ברוסיה וצרפת בתמורה למוטות דלק גרעיני עבור הכור למחקר רפואי.

אמש אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי אירן מוכנה להגיע להסכמה עם מדינות המערב על תכנית הגרעין שלה אם ארצות הברית ומדינות המערב יפסיקו לאיים וינהגו בכבוד למדינה האיסלמית. "הכול אפשרי, 400 ק"ג, 800 ק"ג, אבל לא באקלים הנוכחי כאשר הם מאיימים עלינו. הם צריכים להחליף את עולם המושגים שלהם", אמר הנשיא האירני בהתייחס לכמות האורניום שארצו מוכנה לשלוח מחוץ לשטחה לשם העשרה.

מוקדם יותר הודיע ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית כי אירן מעורבת ביצורו של "דור חדיש" של צנטריפוגות להעשרת אורניום וכי היא מתכננת להשתמש בהם עד חודש מרץ 2011. עוד אמר הדובר כי לאירן יש 6,000 צנטריפוגות פעילות. לדור החדש של הצנטריפוגות קוראים IR3 ו-IR4 ולפי דובר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית אירן מתכננת להתחיל להשתמש בהן לאחר שיפתרו בעיות ופגמים בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully