וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הושגה הסכמה בוועידת האקלים בקופנהגן

הסבר שתגיש כל מדינה בכתב בדרך בה תנקוט להפחתת פליטת דו תחמוצת הפחמן וסיוע של 100 מיליארד דולרים בכל שנה למדינות המתפתחות - אלו עיקרי ההסכם

בשעה טובה: נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע הלילה (שבת) כי כל המדינות שלקחו חלק בוועידת האקלים בקופנהגן הגיעו להסכמה על טיוטת הסכם לטיפול בהתחממות הגלובלית. "הגענו להסכם", אמר סרקוזי במסיבת עיתונאים בקופנהגן לאחר מפגש 120 המנהיגים, והוסיף "הנייר איננו מושלם".

הוא פירט כי תחת ההסכם יהיה על כל מדינות העולם כולל סין להפקיד תכניות להפחתת דו תחמוצת הפחמן בכתב עד החודש הבא. סרקוזי הוסיף כי המדינות הסכימו להעביר 100 מיליארד דולרים מידי שנה למדינות המתפתחות עד שנת 2020.

הסכמת 120 המדינות הגיעה לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה הגיע להסכמה בנושא הפחתת גזי החממה עם מנהיגי הודו, סין, ברזיל ודרום אפריקה. לדבריו, ההסכם עם המדינות המתפתחות יביא ל"צעד היסטורי קדימה" במאבק בהתחממות הגלובלית. אולם, ההסכמות עליהן הגיע אובמה עם המדינות המתפתחות אינן מחייבות מבחינה משפטית.

אובמה אמר בטרם נעילת הוועידה כי זו הפעם הראשונה שהכלכלות הגדולות בעולם משתפות פעולה בכדי לפעול בנושא שינוי האקלים, אך ציין כי ההתקדמות "אינה מספקת". "אף מדינה איננה שבעת רצון לגמרי מכל האלמנטים של ההסכם אולם מדובר במהלך משמעותי ממנו ניתן יהיה להתקדם הלאה", אמר גורם אמריקאי בכיר.

"עשינו צעד אחד קדימה"

הנציג הסיני לשיחות אמר לאחר השגת ההסכם כי "כולם צריכים להיות מרוצים" שכן ישנן תוצאות חיוביות לוועידה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיבה להסכמה על טיוטת ההסכם ואמרה כי ארצה תתמוך בהצעה ברגשות מעורבים. "צעדנו צעד אחד, אנחנו מקווים לצעדים נוספים", אמרה מרקל. היא הוסיפה כי אירופה תפעל להפחתת 20% משיעור פליטת גזי החממה עד שנת 2020.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הביע אכזבה מכך שההסכמות עליהן הגיעו בוועידת האקלים אינן מחייבות מבחינה משפטית. "הגעתי לקופנהגן בתקווה להשיג את ההסכם הטוב ביותר, ואכן השגנו התחלה. הצעד הבא הוא להפוך את החלטות הוועידה למחייבות משפטית".

בתגובה להשגת ההסכם אמר נציג האיחוד האירופי כי "כל עסקה עדיפה על אין-עסקה. מה שהוסכם היום אינו עומד בציפיות שלנו אולם השאיפות והמטרות שלנו נשמרו". הנציג הוסיף כי ההסכמות משרתות את המדינות המתפתחות והוסיף כי זו היתה הנוסחה היחידה עליה ניתן היה להשיג הסכמה בקופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully