וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "נוכל להגיע להסכמה על הגרעין"

נשיא אירן הוסיף שמצב כזה יתאפשר רק לאחר שארה"ב תפסיק לאיים על מדינתו ב"סנקציות, החלטות ולחצים". אז לטענתו תתאפשר עסקה בנוגע להעשרת האורניום

אירן מוכנה להגיע להסכמה עם מדינות המערב על תכנית הגרעין שלה אם ארצות הברית ומדינות המערב יפסיקו לאיים וינהגו בכבוד למדינה האיסלמית, כך אמר הערב (שישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לסוכנות הידיעות הצרפתית. "הכול אפשרי, 400 ק"ג, 800 ק"ג, אבל לא באקלים הנוכחי כאשר הם מאיימים עלינו. הם צריכים להחליף את עולם המושגים שלהם", אמר הנשיא האירני בהתייחס לכמות האורניום שארצו מוכנה לשלוח מחוץ לשטחה לשם העשרה.

"במקרה כזה נוכל לשבת לשולחן המשא ומתן ולהגיע להסכם", אמר אחמדינג'ד בשולי ועידת האקלים בקופנהגן. ארה"ב לחצה לאחרונה על אירן לקבל את הצעת האו"ם לשלוח 1,200 ק"ג של אורניום להעשרה מחוץ לשטחה "במשלוח אחד". "1,200 ק"ג זה לא כמות כה גדולה של אורניום לשלוח להעשרה. יש בידינו את הטכנולוגיה ואנחנו מפיקים אורניום מועשר ברמה של 3.5%", סיפר אחמדינג'ד.

"מההתחלה לשלוח 1,200 ק"ג של אורניום לא היווה בעיה עבורנו, אולם הם חושבים שיוכלו לאיים עלינו", אמר הנשיא, "הימים האלו עברו". הנשיא האירני הסביר כי האיומים של ארה"ב בהטלת סנקציות אינם מקדמים את פתרון המשבר. "הם מאיימים עלינו עכשיו בסנקציות, לחץ, והחלטות בינלאומיות. זה מחזיר את המצב לאחור".

מוקדם יותר היום הודיע ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית כי אירן מעורבת ביצורו של "דור חדיש" של צנטריפוגות להעשרת אורניום וכי היא מתכננת להשתמש בהם עד חודש מרץ 2011. עוד אמר הדובר כי לאירן יש 6,000 צנטריפוגות פעילות. לדור החדש של הצנטריפוגות קוראים IR3 ו-IR4 ולפי דובר הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית אירן מתכננת להתחיל להשתמש בהן לאחר שיפתרו בעיות ופגמים בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully