וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לר"מ פולין: "השיבו את השלט למקומו"

נשיא המדינה נפגש בקופנהגן עם ראש ממשלת פולין בשל גניבת השלט מאושוויץ ושמע על ממנו המאמצים להשיבו: "כוחות הביטחון בפולין מתמקדים רק באירוע הזה משעות הבוקר". שגרירת פולין: "מדובר באירוע מתוכנן כהלכה"

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים היום (שישי) פגישה מיוחדת עם ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, בעקבות גניבת השלט ממחנה ההשמדה אושוויץ. פרס הביע בפני ראש הממשלה הפולני את הזעזוע העמוק של אזרחי מדינת ישראל ושל העם היהודי ברחבי העולם בעקבות המקרה .

השלט שהוצב בכניסה למחנה העבודה אושוויץ שבפולין נגנב הלילה על ידי אלמונים. השלט, שעליו נכתב בגרמנית "העבודה משחררת" (Arbeit Macht Frei), קידם את בואם של היהודים שהובאו למחנה ההשמדה והוכן בידי האסירים עצמם בשנת 1940.

פרס אמר לטוסק כי "מדינת ישראל והעם היהודי כולו מבקשים שתנקטו בצעדים המתבקשים כדי לתפוס את הפושעים ולהחזיר את השלט למקומו. השלט הוא בעל משמעות היסטורית עמוקה ביותר, הן לעם היהודי והן לעולם כולו והוא מהווה מצבה ליותר ממיליון יהודים שהושמדו במחנה זה".

הגדר מסביב למחנה ההשמדה אושוויץ קרועה לאחר גניבת השלט. רויטרס
הגדר הקרועה דרכה חדרו הגנבים ולקחו את השלט, באושוויץ, היום/רויטרס

ראש ממשלת פולין הביע צער כבד בפני פרס ובפני העם היהודי על האירוע ועדכן את פרס בהתקדמות הטיפול בפרשה. טוסק אמר כי "היה סמוך ובטוח כי אנו נוקטים בכל הפעולות הנדרשות כדי לתפוס את הפושעים. משעות הבוקר הנחיתי את השר לביטחון הפנים שאחראי על המשטרה ולכוחות הביטחון המיוחדים בפולין להעמיד את לכידת הפושעים בעדיפות עליונה בפעילותיהם. כוחות הביטחון בפולין מתמקדים רק באירוע הזה משעות הבוקר. גניבת השלט היא חמורה ביותר והיא כואבת לנו כפי שהיא כואבת לכם."

עוד הוסיף ראש הממשלה טוסק כי "ממשלת פולין בראשותי פועלת לבניית מנגנון שמירה מיוחד על אתרי אושוויץ- בירקנאו, אנו מקימים קרן מיוחדת לשמירה על המקומות ההיסטוריים המציינים את מאורעות השואה ולבניית הקרן שותפים מנהיגים רבים באירופה ובראשם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהקצתה למען מטרה זו למעלה מ-60 מיליון יורו".

מוקדם יותר, אמרה אגנייאשקה מישבסקה, שגרירת פולין בישראל, בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא מזועזעת מגניבת השלט בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ. "כל אדם בעולם המתורבת צריך להיות מזועזע מגניבת השלט. מה שאנו יודעים כרגע זה שמושל המחוז בו ממוקם אושוויץ הקים צוות חירום מיוחד במטרה ללכוד את שודדי השלט. אנו יודעים שהגניבה היתה מתוכננת משום שהיא התרחשה ברגע שהשומרים היו בסיור. כמו כן מישהו עשה חור בגדר שמגינה על המקום". לדבריה, מושל המחוז ביקש הציע פרס כספי למי שייספק מידע אודות הגנבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully