וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם ייחתם? אובמה הגיע לקופנהגן

המדינות המשתתפות בוועידת האקלים גיבשו טיוטת הסכם ראשונית למאבק בהתחממות הגלובלית. לפי הטיוטה העלייה בטמפרטורות תוגבל ל-2 מעלות. אובמה ינאם היום בוועידה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עידן גוראל)

נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיע הבוקר (שישי) לקופנהגן על מנת להשתתף בוועידת האקלים. אובמה ינסה להפעיל לחץ על המדינות לחתום על הסכם למאבק בהתחממות הגלובלית.

המשתתפים בוועידת האקלים, שתגיע היום לסיומה, גיבשו טיוטה הסכם ראשונית למאבק בהתחממות הגלובלית. לפי טיוטת ההסכם העלייה בטמפרטורה העולמית חייבת להישמר במסגרת 2 מעלות צלסיוס וכן מיליארדי דולרים בכל שנה יועברו למדינות העניות בכדי שאלה יוכלו להעביר את משקיהם לפעולה לפי סטנדרטים שיוכלו להתמודד עם שינויי האקלים.

מדינות השוכנות קרוב לפני הים והמודאגות מהעלייה במפלס המים רוצות התחייבות קשוחה יותר לשמירה על העלייה בטמפרטורות ורוצות להגביל אותה ללא יותר ממעלה וחצי.

ביומה האחרון של הועידה צפוי לנאום בה נשיא ארצות הברית ברק אובמה. אתמול הודיעה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי ארצות הברית מוכנה להצטרף למדינות העשירות ולהעביר סכום של כ-100 מיליארד דולר בשנה עבור המדינות המתפתחות.

סכום זה, יגוייס מדי שנה עד לשנת 2020, ויועבר למדינות המתפתחות בכדי לסייע להן להתמודד עם שינויי האקלים. "100 מיליארד דולר זה הרבה כסף וזה יכול להשפיע באופן ניכר", אמרה קלינטון בוועידת האקלים וקראה לכלול את כל המדינות המפותחות בעולם במאמצי הסיוע למדינות המתפתחות, ולפעול לצמצום פליטת גזי חממה במנגנון שיבטיח שקיפות.

אתמול נאם בוועידה גם נשיא המדינה שמעון פרס, שהבטיח שישראל תעשה מאמצים לקצץ בפליטת גזי חממה עד שנת 2020. פרס אף קרא לשיתוף פעולה אזורי למלחמה בהתחממות הגלובלית - שיתוף שיתעלה מעל מחלוקות פוליטיות. "יש להפריד בין הסביבה לפוליטיקה. שלום דורש גבולות ברורים. האקלים דורש פעולה ללא קשר לגבולות", אמר פרס. "לאגן הים התיכון נחוץ כוח בינלאומי שיורכב ממדענים ומומחים על מנת שיתוף פעולה למען הסביבה, מנותק ממחלוקות פוליטיות. אני קורא לשכנותינו, גם אלה שעדיין אין לנו קשרים דיפלומטים עמן, לשלב ידיים במאמץ להציל את אזורנו".

עדכון ראשון: 09:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully