וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם: הקפאת הבנייה אינה מספיקה

העולם ממשיך לבקר את מדיניותה של ישראל. שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי הזהיר כי המצב עומד בפני סכנת הידרדרות. "הצעדים האחרונים אינם תורמים לפתרון הסכסוך"

שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר אמש (חמישי) כי הכרזתה של ישראל על הקפאת הבנייה בהתנחלויות לתקופה של עשרה חודשים אינה מספיקה ואינה תואמת את ההתחייבויות שנתנה ישראל במסגרת "מפת הדרכים". שליח האו"ם אמר כי הצעדים האחרונים שננקטו הן על ידי ישראל והן על ידי הפלסטינים "אינם תורמים לפתרון הסכסוך" וציין כי רמת הביטחון באזור נותרה נמוכה לקראת סוף שנת 2009.

"אם לא נתקדם קדימה לעבר הסכם קבע, אנחנו מסתכנים בהידרדרות אחורה בצורה שתסכן את הרשות הפלסטינית ואת פתרון שתי המדינות", אמר סרי בתדריך החודשי בפני מועצת הביטחון. "אנחנו נמצאים במרוץ כנגד הזמן", הדגיש סרי.

אמש מתחה שרת החוץ החדשה של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ביקורת קשה על ישראל בנאומה הראשון בתפקיד. במהלך הנאום שעסק במזרח התיכון, גילתה אשטון כי בכוונתה לבקר באזור בתחילת השנה הקרובה. "מזרח ירושלים היא שטח כבוש, יחד עם הגדה המערבית", אמרה אשטון בנאום שנשאה בפני חברי פרלמנט אירופאים בשטרסבורג.

הערב התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן ב"כנס אריאל למשפט ותקשורת", שהתקיים במרכז האוניברסיטאי אריאל להקפאת הבנייה בהתנחלויות. לדברי ליברמן ההקפאה היא צעד טקטי בלבד. "בפועל אנו שנה וחצי לא בונים אז למה לעשות בכאילו. כמו בכדורגל לפעמים עושים צעדים טקטיים", אמר ליברמן. "ברור לכולם שתוך עשרה חודשים אנו חוזרים לבנות במלוא הכוח וכל בר דעת מבין זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully