וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האקלים: ארה"ב תתרום למדינות העניות

בקופנהגן נרשמו סימנים לפריצת דרך, לאחר שקלינטון התחייבה להעביר מדי שנה 100 מיליארד דולר, בכדי לסייע למדינות העניות להתמודד עם שינויי האקלים

סבב נוסף של שיחות בין מנהיגים וראשי מדינות התקיים היום (חמישי) בוועידת האקלים בקופנהגן, בניסיון אחרון להגיע להסכמה על דרך המאבק המשותף של הקהילה הבינלאומית בהתחממות הגלובלית. עשרות מנהיגים עלו היום בזה אחר זה על הבמה באולם הכינוסים "בלה סנטר" בבירת דנמרק, ביניהם גם נשיא ישראל שמעון פרס ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

השרים להגנת הסביבה מכל רחבי העולם הבטיחו כי ינהלו דיונים אל תוך הלילה במטרה להגיע לטיוטת הסכם שתפרט את ההגבלות שיוטלו על פליטת גזי חממה. השיחות בקופנהגן, שהוקפאו למשך 24 שעות, חודשו לאחר שראש ממשלת דנמרק לארס לוקה רסמוסן חזר בו מכוונתו להציג פשרה משלו לבעיות בהן נתקלו בשיחות, לה התנגדו נציגי המדינות העניות.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הודיעה כי ארצות הברית מוכנה להצטרף למדינות העשירות ולהעביר סכום של כ-100 מיליארד דולר בשנה עבור המדינות המתפתחות. סכום זה, יגוייס מדי שנה עד לשנת 2020, ויועבר למדינות המתפתחות בכדי לסייע להן להתמודד עם שינויי האקלים. "100 מיליארד דולר זה הרבה כסף וזה יכול להשפיע באופן ניכר", אמרה קלינטון בוועידת האקלים וקראה לכלול את כל המדינות המפותחות בעולם במאמצי הסיוע למדינות המתפתחות, ולפעול לצמצום פליטת גזי חממה במנגנון שיבטיח שקיפות.

קודם לכן הודיעו נציגי מדינות אפריקה כי הם חוזרים בהם מדרישתם לסיוע ומעמידים אותה על 100 מיליארד דולר בשנה עד 2020 - בדיוק הסכום שאותו הבטיחה קלינטון. נציג המדינות האפריקאיות, ראש ממשלת אתיופיה מלס זנאווי, הדגיש כי סכומים אלה - שמוגדרים כסיוע לטווח ארוך - חייבים להגיע ל-50 מיליארד בשנה עד 2015, ול-100 מיליארד עד 2020. מומחים העריכו כי בהצהרה זו של מדינות אפריקה יש מעין מחווה כלפי ארצות הברית וניסיון לגשר על הפער ששרר בסוגיית המימון לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully