וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד ירוק: כולם רשאים לאנרגיה גרעינית

נשיא אירן נאם בפני משתתפי ועידת האקלים ואמר כי לכל מדינות העולם "יש את הזכות לאנרגיה גרעינית". אחמדינג'ד האשים גם את ארה"ב במניעת פיתוח של טכנולוגיות ירוקות חדשות

"המנהיגים האמריקאים וחבריהם מדגישים את הצורך בהגדלת השימוש במוצרי דלק מאובנים, בזמן שהם משתמשים בשלל שיטות כפייה, בכדי למנוע פיתוח של טכנולוגיות חדשות, שיאפשרו שימוש באנרגיה חדשה ומתכלה" כך אמר היום (חמישי) נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בנאומו בוועידת האקלים בקופנהגן, כשהוא רומז להחלטת בית הנבחרים האמריקאי מאתמול, שקראה להטיל סנקציות על חברות הסוחרות בנפט עם אירן.

אחמדינג'ד הוסיף ואמר כי לכל המדינות צריכה להיות אפשרות "להשתמש באנרגיה נקיה ובאנרגיה מתחדשת, כולל אנרגיה גרעינית" וקרא לאפשר "גישה לטכנולוגיות חדשות, כמו רוח, גלי ים, אנרגיה גיאו-תרמית וגרעינית, עבור כל המדינות, כדי שיוכלו לגוון את מקורות האנרגיה שלהן". נשיא אירן אף אמר כי ארצו מוכנה "לשתף עם מדינות נוספות את תוצאות המחקרים והניסויים שנערכים באירן בשימוש באנרגיה נקייה".

קודם לנאומו של אחמדיניג'ד נאם בוועידה גם נשיא ישראל שמעון פרס, שהבטיח שישראל תעשה מאמצים לקצץ בפליטת גזי חממה עד שנת 2020. פרס אף קרא לשיתוף פעולה אזורי למלחמה בהתחממות הגלובלית - שיתוף שיתעלה מעל מחלוקות פוליטיות. "יש להפריד בין הסביבה לפוליטיקה. שלום דורש גבולות ברורים. האקלים דורש פעולה ללא קשר לגבולות", אמר פרס. "לאגן הים התיכון נחוץ כוח בינלאומי שיורכב ממדענים ומומחים על מנת שיתוף פעולה למען הסביבה, מנותק ממחלוקות פוליטיות. אני קורא לשכנותינו, גם אלה שעדיין אין לנו קשרים דיפלומטים עמן, לשלב ידיים במאמץ להציל את אזורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully