וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל נאט"ו לרוסיה: הצטרפו ללחימה באפגניסטן

הארגון שהוקם בכדי להילחם בברית המועצות, הציע לממשלת רוסיה לשתף פעולה בלחימה בטליבן באפגינסטן, 20 שנה לאחר שברית המועצות נאלצה לסגת מהמדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

מזכ"ל נאט"ו פנה אתמול (רביעי') לממשלת רוסיה בבקשה שתסייע לכוחות המערבים במאמץ המלחמתי באפגניסטן, אולם ממשלת רוסיה טרם השיב לפנייה. אנדרס פוג רסמוסן הגיע לביקור ראשון ברוסיה מאז נכנס לתפקיד מזכ"ל נאט"ו באחד באוגוסט. בפגישותיו עם ראש הממשלה ולדימיר פוטין והנשיא דמיטרי מדבדב, הוא ביקש מהם להצטרף למאבק בטליבן, יחד עם ארגונו. המטרה שלשמה הוקם ארגון נאט"ו הייתה להיאבק בברית המועצות.

לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז על שליחת תגבורת של 30 אלף חיילים לאפגניסטן, הודיע מזכ"ל נאט"ו כי מדינות הארגון ישלחו אלפי חיילים גם כן. "הזמנתי את רוסיה לחזק את שיתוף הפעולה באפגניסטן", אמר פוג רסמוסן בתום פגישתו עם הנשיא מדבדב בקרמלין. המזכ"ל ביקש ממוסקבה לסייע למערב באמצעות שליחת מסוקי צבא לאפגניסטן, ולאפשר לכוחות נאט"ו להטיס משלוחים צבאיים מעל שטחי רוסיה בדרך לאפגניסטן. "הבהרתי להם שאנחנו רוצים להרחיב את נתיבי התחבורה שלנו", אמר.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שארצו שוקלת את בקשת נאט"ו, אך הוא סירב למסור אם ישנה נטיה לתמוך ביוזמה. רסמוסן, מצדו, אמר שרוסיה לא צפויה להשיב להצעה בקרוב. בפגישתו עם פוטין אמר המזכ"ל כי הוא מקווה שהמערכה באפגניסטן תהיה הצעד הראשון בשיתוף פעולה עתידי בין רוסיה לנאט"ו.

רוסיה כבר הייתה מוערבת במלחמה באפגניסטן, במשך כמעט עשור, עד שנסוגה מהמדינה ב-1989. כ-15 אלף חיילים רוסים נהרגו במלחמה בלוחמי המוג'הדין, שבהמשך הקימו מדינה תחת הנהגת הטליבן ונהנו אז מתמיכת מדינות המערב, ובראשן ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully