וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: האלימות נגד שוטרים - חציית גבול

מפכ"ל המשטרה דודי כהן גינה בחריפות את פציעת שוטרת מג"ב השבוע והצתת המסגד בכפר יאסוף. לדבריו, מדובר באלימות שחורגת ממחאה לגיטימית ותטופל במלוא הנחישות

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, ועד מתיישבי השומרון, רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"העלייה החמורה באלימות ובהתנגדות כלפי שוטרים ועובדי ציבור חורגת ממחאה לגיטימית וחופש ביטוי". כך אמר הבוקר (חמישי) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, במהלך הערכת המצב השבועית של המשטרה. בהתייחסו לאלימות ואיומים מצד מתנחלים על רקע הקפאת הבנייה בגדה אמר כהן: "האיומים המשמעותיים כלפי גורמי אכיפת החוק שתכליתם לרפות את ידיהם' מהווה חציית קו גבול".

לדברי כהן, "אלימות ופגיעה ברכוש בין האוכלוסיות, יטופלו על ידי מערכת אכיפת החוק וגורמי הביטחון בנחישות כדי למנוע הסלמה בסדר הציבורי. לכלל הכוחות הנושאים במשימה והפועלים על פי הנחיית הדרג המדיני, מוענק גיבוי מלא למימוש אכיפת החוק ולהם יינתנו כל הכלים החוקיים למצות את הדין עם מפירי החוק וזאת תוך שמירה על האיזונים הנכונים".

כהן הוסיף, כי חקירת הצתת במסגד בכפר יאסוף, המתבצעת על ידי מחוז ש"י וגורמי ביטחון, מקבלת את האמצעים החקירתיים והמודיעיניים המתבקשים כדי להתחקות אחר המבצעים. לדבריו, "על המתיישבים והמנהיגים משני הצדדים מוטלת אחריות בכיבוד החוק ועל אלה הבאים לאוכפו ולקרוא למתינות".

שוטרת משמר הגבול הותקפה השבוע במהלך עימותים בהתנחלות צופים. היא נפגעה ממכות לעבר צלעותיה ופונתה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר סבא. שלושה חשודים בתקיפה נעצרו על ידי המשטרה. 11 מתנחלים ושני שוטרים נפצעו באורח קל וקיבלו טיפול במקום. העימותים פרצו לאחר שכ-60 צעירים ניסו למנוע מפקחי המנהל האזרחי להחרים כלי עבודה הנדסי שפעל בהתנחלות בניגוד להחלטה להקפיא את הבנייה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully