וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירושים של אל על והסוכנות נכנסים לתוקף

אמש נחתו בארץ מאות צעירים יהודים מצרפת אשר הועברו ברגע האחרון לטיסות ארקיע במקום אל על לאור חילוקי הדעות הכספיים בין הגופים, כפי שפורסם בוואלה! עסקים

הסכסוך הכספי בין אל על לסוכנות היהודית נמשך, לשמחתן של חברות התעופה הישראליות האחרות: אמש (רביעי) התקבלו בישראל בטקס חגיגי מאות צעירים יהודים מצרפת אשר הגיעו ארצה במסגרת פרוייקט "שמיניסטים כחול לבן" של הסוכנות והקהילה היהודית בצרפת. כ-800 חניכי הפרוייקט הגיעו ארצה על גבי 4 טיסות שונות השבוע והועברו ברגע האחרון מטיסות של חברת "אל על" לטיסות ארקיע המתחרה לאחר שכבר כורטסו - זאת על רקע חילוקי הדעות הקשים בין הסוכנות היהודית ו"המוביל הלאומי" אשר הגיעו לשיאם בשבועות האחרונים כאשר הסוכנות הכריזה על הפסקה מוחלטת של העבודה עם החברה - כפי שפורסם בתחילת השבוע בוואלה! עסקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכסוך בין הסוכנות ואל על העניק לארקיע חוזה של למעלה מ-4 מיליון שקלים בשנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם, חתמה הסוכנות על הכסמי תעופה מיוחדים בסך למעלה מ-6 מיליון שקלים עם ארקיע וישראייר להובלת עולים מערים מרכזיות באירופה ובהן גם יעדי עליה מרכזיים כמו פריז ומוסקבה. בעוד כשבועיים צפויה ארקיע להוביל לראשונה טיסת עלייה מצרפת ועל סיפונה קרוב ל-80 עולים על כל מטענם בדרכם לחיים חדשים בארץ.

לדברי גורמים בסוכנות בארץ ובאירופה, בחברת ארקיע נעשו מאמצים רבים לעמוד בציפיות הסוכנות ומשתתפי התכניות ולהעניק להם שירות ייחודי על מנת להעמיק את שיתוף הפעולה עם הסוכנות, להוות אלטרנטיבה ממשית לאל-על ובכך להרחיב את היקפי הפעילות עם הגוף המטיס עשרות אלפי יהודים ארצה מדי שנה הן לעלייה והן לתכניות חינוכיות שונות בהן משתתפים צעירי יהדות התפוצות. על פי ההערכות בסוכנות, היקף העבודה עם אל על עמד בשנים האחרונות על בין 21 ל-22 מיליון שקלים בשנה.

גורם בכיר בחברה העריך בשיחה עם וואלה! עסקים השבוע כי הצדדים יגיעו להבנות ביניהם בחודשים הקרובים שיאפשרו את המשך שיתוף הפעולה וניצול מפת היעדים הרחבה של אל על וניסיונה בתחום הטסת יהדות העולם לישראל ע"י הסוכנות. אותו גורם גם בירך על שיתוף הפעולה הטרי בין הסוכנות לבין חברות התעופה הישראליות האחרות וטען כי "כל שיתוף פעולה ותחרות - כל עוד היא נעשית בין החברות הישראליות, היא מבורכת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסוף החודש תחל הסוכנות להטיס גם עולים מצרפת עם חברת ארקיע/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה בה הסוכנות עושה שימוש בשירותיהן של חברות שאינן אל על - אך עד כה נעשה כל העת מאמץ לעשות שימוש במטוסיה של אל על, בעיקר במקרים של הטסת קבוצות נוסעים גדולות המגיעות מיעדים אשר מצויים על מפת היעדים של החברה (ובהם, כמובן, גם צרפת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully