וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לבני: בריטניה רוצה לשנות נהלי המעצר

בעקבות הסערה שעוררה הוצאת צו המעצר נגד ציפי לבני, משרד החוץ הבריטי מגבש נהלים חדשים שימנעו מעצר חשודים בפשעי מלחמה בלי אישור מהתובע הכללי במדינה

משרד החוץ הבריטי מתכנן שינוי במדיניות הוצאת צווי מעצר לפושעי מלחמה, לפיה התובע הכללי במדינה יצטרך לאשר את הצו לפני המעצר. כך דיווח היום (חמישי) העיתון הבריטי "הגרדיאן". השינוי נובע מהסערה שקמה בעקבות ביטול נסיעתה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ללונדון, מחשש שתיעצר בשל צו שהוצא נגדה על ידי עורכי דין פרו-פלסטינים בחשד לפשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". הצו בוטל בסופו של דבר עקב ביטול הנסיעה.

לפי "הגרדיאן", משרד החוץ החל בדיונים אודות יישום חסמי ביטחון בתהליכים פליליים נגד מנהיגים זרים, לא רק ישראלים. הצעד גרר ביקורת מצד עורכי דין המלינים נגד פוליטיזציה של המשפט הפלילי ופגיעה בהפרדה בין הרשויות בבריטניה. אך ראש הממשלה גורדון בראון עומד מאחורי השינוי. אתמול הוא התקשר לראש האופוזיציה לבני ואמר שהוא מתנגד לחלוטין לצו מעצר שהוצא נגדה. גם שר החוץ הבריטי דייויד מיליבנד התקשר ללבני ולשר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן והתנצל בפניהם.

"לבני תומכת בפתרון שתי מדינות. הניסיון לעצור אותה הדליק נורות אזהרה", אמר לגרדיאן גורם בכיר במשרד החוץ. "אף אחד לא מדבר על ביטול אזור השיפוט האוניברסלי, אבל זאת אנומליה שבית משפט יכול להוציא צו מעצר לפני שתובע אפילו אמר שיש כאן מקרה לתביעה. צריכים להיות חסמי ביטחון".

החוק נגד פושעי מלחמה מאפשר לתבוע חשודים בביצוע פשעי מלחמה בבתי משפט במדינות שבהן לא בוצעו הפשעים. "סעיפי אמנת ג'נבה משנת 1957 נותנים לנו בבריטניה את האחריות החיובית לרדוף אחר אלה שבצעו לכאורה מעשים חמורים לפי החוקים הללו", אמר לגרדיאן עורך דין שמתנגד לשינוי בבריטניה. "לאור דו"ח גולדסטון יש לנו, על פניו, מקרה לתביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully