וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לבטל האיסור על צריחי מסגדים בשוויץ

בית הדין האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג ידון בעתירה של תושב מוסלמי משוויץ הטען שהאיסור על בניית צריחי מסגד פוגע בחופש הדת שלו

תושב מוסלמי עתר לבית הדין האירופי לזכויות אדם נגד האיסור על בניית צריחי מסגדים בשוויץ. כך מסר היום (רביעי) עורך דינו. חאפיד אורדירי, ששימש בעבר דובר מסגד בג'נבה, מבקש מבית המשפט בשטרסבורג לפסוק שהאיסור עליו הוחלט במשאל עם בשוויץ, מנוגד לאמנת זכויות האדם האירופית ופוגע בחופש הדת ובחופש מאפליה.

במשאל עם שנערך בסוף נובמבר הצביעו אזרחי שוויץ בעד איסור בנייה של צריחי מסגדים. ממשלת שוויץ התנגדה להצעה, אך הנושא עלה להצבעה לאחר שמפלגות הימין, המתנגדות ל"איסלמיזציה של שוויץ", השיגו את מספר החתימות הנדרש.

התנגדותה של הממשלה מעמידה אותה במצב המשונה שבו היא נמצאת באותו צד עם אורדירי. "גם העותר אורדירי וגם הנתבע - הממשלה - יגידו אותו הדבר", אמר פייר דה פרו, פרקליטו של אורדירי. "בית המשפט עדיין חופשי להחליט כרצונו, אבל זה בהחלט יעזור לבקשה שלנו".

אורדירי הוא אזרח צרפתי המתגורר בשוויץ ב-30 השנים האחרונות. לדברי עורך דינו, גם מי שאינו אזרח יכול לעתור לבית הדין בשטרסבורג. בחודש שעבר, אמר ת'ורביורן יגלנד, מזכ"ל המועצה האירופית, שתוצאות ההצבעה מעלות חשש לגבי האפשרות ש"זכויות פרט בסיסיות, המוגנות על ידי אמנות בינלאומיות, יעמדו להצבעה ציבורית". יגלנד הוסיף שבית המשפט לזכויות אדם יצטרך להחליט אם האיסור תואם את האמנה, במקרה שתוגש עתירה בנושא. על פי הנהלים, העותרים צריכים למצות את הדין בארצם טרם הפנייה לשטרסבורג, אך בית המשפט העליון בשוויץ אינו יכול לדון בתיקים הנובעים ממשאל עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully