וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הטיל האירני יגביר נחישות העולם"

הבית הלבן גינה בחריפות את הניסוי שערכה הבוקר אירן בטיל לטווח ארוך. "הניסוי מחליש את הצהרות טהרן כי פניה לשלום. הקהילה הבינלאומית מתייחסת לאירוע בחומרה"

רויטרס

(צילומי ארכיון: רויטרס. קריינות: אילן שניג. עריכה: גדי וינסטוק)

הבית הלבן מתח היום (רביעי) ביקורת על ניסוי הטילים שאירן ערכה היום, בטענה שהוא מחליש את טענותיה של אירן כי כוונותיה לשלום. לדברי דובר הבית הלבן מייק האמר, הקהילה הבינלאומית תבחן בחומרה את האירוע, שרק מגביר את הרצון לדרוש מאירן לתת את הדין על סרבנותה המתמשכת לעמוד במחויבותה לגבי תכנית הגרעין שלה.

"בזמן שהקהילה הבינלאומית הציעה לאירן הזדמנויות להתחיל לבנות אמון וביטחון, ניסוי הטילים של אירן רק מחליש את הצהרותיה על כוונות השלום שלה", אמר מייק האמר.

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, הנמצא בקופנהגן, הצטרף למגנים ואמר שהניסוי נותן דחיפה להחרפת הסנקציות נגד אירן.

מוקדם היותר היום דיווחה הטלוויזיה האירנית על כך שאירן ערכה ניסוי מוצלח בשיגור טיל לטווח ארוך, מסוג סג'יל 2 משופר. שר ההגנה האירני, גנרל אחמד והידי, הודיע כבר ביום ראשון השבוע כי בכוונת ארצו לערוך בקרוב ניסוי ב"כמה טילים במטרה לפתח ספינת קרב חדשה".

הסג'יל הוא טיל בליסטי דו-שלבי, המונע בדלק מוצק המיוצר באירן, שטווח השיגור שלו נאמד בכ-2,300 ק"מ והוא בעל יכולת לשאת ראש נפץ גרעיני. עד כה ידוע על שני ניסויים שערכה אירן בטיל במהלך השנה האחרונה. היתרון המרכזי של טיל בליסטי כמו הסג'יל, לעומת טילים המונעים בדלק נוזלי כמו טילי השיהאב האירנים הוא ההכנה המהירה לשיגורו, כיוון שאינו מצריך בהכנת ארוכות הכוללות תדלוק, הניתנות לאיתור מבעוד מועד באמצעות לווינים. בטווח השיגור של הטיל סג'יל 2 נמצאים, מלבד ישראל, גם הבסיסים צבאיים של ארצות הברית במפרץ הפרסי.

בתוך כך, בית הנבחרים האמריקאי אישר הלילה חוק המטיל סנקציות על חברות הסוחרות בנפט עם אירן. החוק מסמיך את הנשיא ברק אובמה להטיל מגבלות על חברות המספקות באופן ישיר נפט לאירן כמו גם על חברות המספקות ביטוח ואמצעים להעברת הנפט. הסנאט יידרש לאשר את החוק, שעבר ברוב של 412 תומכים מול 12 מתנגדים, בטרם אישורו הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully