וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אלים יותר של שפעת החזירים בדרך לארץ?

מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר מפני גל נוסף של המגיפה "שעלול להיות קשה ואלים יותר" וקורא רופאים להתחסן בהקדם. בינתיים, מתה היום מהמחלה אישה בת 38

מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי-עם הזהיר היום (רביעי) מפני התפרצות נוספת וחמורה של שפעת החזירים בישראל. חי עם אמר בכינוס רופאים כי "אבוי לנו אם נמצא את עצמנו מתמודדים עם עוד גל שעלול להיות קשה ואלים יותר כשלא חיסנו את כלל האוכלוסייה". מנכ"ל משרד הבריאות ניסה לשכנע את הרופאים להתחסן ולהסביר למטופליהם את החשיבות שבמתן הנוגדנים.

בתוך כך, מתה היום אשה בת 38 משפעת החזירים בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. האשה לא סבלה ממחלות רקע.

אתמול החזירו רשויות הבריאות בארה"ב אלפי מנות חיסון נגד שפעת החזירים של חברת סנופי לאחר שבדיקות הראו שהשפעתן אינה חזקה מספיק, כך דיווח המרכז לפיקוח רפואי בארה"ב, ה-CDC. מחברת "סנופי" נמסר שמנות החיסון אינן מהוות סכנה.

חיסון כלל האוכלוסייה נגד שפעת החזירים צפוי להתחיל ביום ראשון. במהלך ישיבה של הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) של משרד הבריאות שנערכה לפני כשבועיים הביעו גורמים בצט"מ דאגה ממותם של 12 חולים משפעת החזירים, בתוך מספר ימים. עד היום מתו בישראל 70 בני אדם שנדבקו בנגיף, ולמעלה מ-90,000 כבר חוסנו.

בנוסף, נמסר אז בתום הישיבה כי ביום ראשון צפוי להתחיל גם חיסונם של נשים בהריון וכן פעוטות בגיל חצי שנה עד שלוש שנים. החיסון שיינתן להם הינו ללא מרכיב האדג'ובנט, שבישראל העדיפו שלא יילקח על ידי האוכלוסייה הזו. דבר דומה נעשה גם בצרפת, גרמניה, בלגיה, איטליה ספרד ולוקסמבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully