וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופנהגן: עימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים

פעילים סביבתיים צעדו לכיוון האולם בו נפגשים מנהיגי העולם, במטרה להפריע לדיונים ולקיים "ועידת פסגה של העם". הם נתקלו בשוטרים שהתעמתו איתם וניסו לפזר את המפגינים באלות וגז מדמיע

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

יותר מ-230 מפגינים נעצרו מאז שעות הבוקר (רביעי) מחוץ לאולם בקופנהגן בו מתכנסים נציגי המדינות המשתתפות בוועידת האקלים של האו"ם. העצורים היו חלק מקבוצה שניסתה לפרוץ את הגדר המקיפה את אזור הוועידה, שאמרו כי "המטרה שלנו היא למצוא דרך אחרת להיכנס, ללא אלימות".

כאלף בני אדם משתתפים בניסיון לחצות את טבעת השוטרים שמקיפה את המרכז ומנסה לפזר אותם באמתעות שימוש באלות וגז מדמיע. ארגון "פעולה אקלימית צודקת", שאירגן את הצעדה מסר כי "המשטרה מנסה לעצור אותנו כבר שבוע, אבל לא ניתן להם להרחיק אותנו מהמטרה". הארגונים הלא ממשלתיים והארגונים החברתיים מוחים על כך שלא ניתנה להם האפשרות לקחת חלק בשיחות, בהן משתתפים נציגים מ-190 מדינות. משטרת קופנהגן הבהירה שכל ניסיון לפרוץ לדיוני הוועידה ייתקל בהתנגדות חזקה.

במקביל, הודיעה השרה הדנית קוני הדגארד כי היא מתפטרת מתפקידה כנשיאת ועידת האקלים. במקומה צפוי להיכנס לתפקיד ראש ממשלת דנמרק, לארס לוקא. בהודעה הרשמית שפרסמה הסבירה הדגארד, כי לאור הגעת מנהיגי המדינות אל ועידת האו"ם, ראוי שבראש הכנס יעמוד גם כן ראש מדינה.קודם לכן מתחו נציגי מדינות אפריקה ביקורת על הדגארד, וטענו כי היא תומכת בעמדת במדינות העשירות."ממש בשעות אלו אנחנו נמצאים על הקו שבין הצלחה לכישלון", אמרה הנשיאה טרם התפטרותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully