וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות יוטלו על חברות המספקות נפט לאירן

בית הנבחרים האמריקאי אישר הטלת סנקציות על חברות המספקות נפט לאירן: "נשתמש בכל האמצעים כדי למנוע מהם יכולת גרעינית". אירן בתגובה: יש לנו מספיק ספקים

בית הנבחרים האמריקאי אישר הלילה (רביעי) חוק המטיל סנקציות על חברות הסוחרות בנפט עם אירן. החוק מסמיך את הנשיא ברק אובמה להטיל מגבלות על חברות המספקות באופן ישיר נפט לאירן כמו גם על חברות המספקות ביטוח ואמצעים להעברת הנפט. הסנאט יידרש לאשר את החוק, שעבר ברוב של 412 תומכים מול 12 מתנגדים, בטרם אישורו הסופי.

"לחוק יש מטרה אחת – למנוע מאירן להשיג יכולת צבאית גרעינית", אמר הווארד ברמן, אחד מיוזמי החוק. יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה כי, "עלינו להשתמש בכל הכלים שברשותנו, מדיפלומטיה ועד הטלת סנקציות, על מנת לעצור את התקדמותה של אירן להשגת יכולת גרעינית" לדבריה, "בהתמדותנו בתלותה של אירן בייבוא נפט מעובד אנחנו מקטינים את הסיכויים שאירן תצליח לפתח יכולת גרעינית".

עם זאת מתנגדי החוק טוענים כי החוק שקול ללוחמה כלכלית נגד העם האירני. "אף אחד ממנהיגיה של אירן לא יסבול ממחסור בנפט", טען הנציג ארל בלומנהאואר. "הסנקציות ישפיעו רק על פשוטי העם". גם הנציג רון פאול התנגד לחוק ואמר כי "החוק יאחד את העם האירני נגדנו".

גורם בתעשיית הנפט האירני אמר הבוקר כי הצעת החוק לא תגרום בעיות לאירן, שלרשותה ספקי נפט רבים. "הם לא יוכלו להצליח", אמר הג'תוללה חאמיפרד, בכיר בחברת הנפט האירנית, "כי יש לנו רשימה ארוכה של ספקים של נפט מזוקק".

(עדכון ראשון: 01:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully