וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: האמת לא מטרידה את אל גור

סגן נשיא ארה"ב לשעבר הסתבך בשערוריית אקלים חדשה לאחר שבנאומו בוועידת קופנהגן הציג נתונים שגויים, לפיהם הקרחונים בקוטב הצפוני יימסו בתוך חמש שנים

סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור ניסה לחדד את השפעת ההתחממות הגלובלית בפני משתתפי ועידת האקלים בקופנהגן אמש (שני), אך במקום זאת הצליח לעורר שערורייה.

במהלך נאומו אמר גור שפי הנתונים האחרונים, הקרחונים הארקטים יימסו לחלוטין בתוך חמש שנים. לדבריו, "הנתונים הללו טריים. על פי חלק מהמודלים ד"ר ויסלאב מאסלובסקי טוען שיש סיכוי של 75% שכל הקרחונים בקוטב הצפוני, במהלך חודשי הקיץ, עלולים להיות נטולי קרח בתוך חמש עד שבע שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגזים בתחזיות על המסת הקרחונים, אל גור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם לפי עיתון "הטיימס" הלונדוני, מומחה האקלים שעליו הסתמך גור שופך מים צוננים על הנתונים. "לא ברור לי איך הוא הגיע לנתונים הללו", אמר המדען האמריקני ד"ר מאסלובסקי לעיתון. "לעולם לא אנסה להעריך את הסבירות של משהו מדויק כל כך".

מאוחר יותר נמסר ממשרדו של סגן הנשיא לשעבר, שד"ר מאסלובסקי העלה את הנתון של 75% במהלך שיחה שניהל עם גור לפני מספר שנים, אך לא הציג אותו כנתון מדעי ומוסמך.

הטעות המביכה של אל גור מוסיפה עוד תחמושת לספקנים. זאת לאחר חשיפת שערוריית האי-מיילים מהמכון למחקר אקלימי של אוניברסיטת איסט-אנגליה, לפיה נראה שמדענים עשו מניפולציות בנתונים כדי לחזק את טענותיהם שבני אדם גורמים להתחממות הגלובלית.

לדברי ד"ר מאסלובסקי, התחזיות המתבססות על נתונים מעודכנים צופות המסה של 80% מהקרחונים, אך הוא מעריך שיישאר קרח גם אחרי שנת 2020. לפני כשמונה חודשים פרסמה סוכנות ממשלתית בארצות הברית תחזית, לפיה הקרחונים יימסו לחלוטין עד שנת 2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully