וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר בריטניה זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ

בעקבות צו המעצר שהוצא נגד ציפי לבני על חלקה במבצע "עופרת יצוקה", זומן שגריר בריטניה בישראל טום פיליפס לשיחת נזיפה בירושלים. נתניהו: לבני לא תשב על ספסל הנאשמים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהרים (שלישי) לצו המעצר שהוצא בבריטניה נגד יו"ר האופוזיציה ושר החוץ לשעבר ציפי לבני על חלקה במבצע "עופרת יצוקה". נתניהו אמר כי "לא נסכים למצב שבו אהוד אולמרט אהוד ברק וציפי לבני יזומנו לספסל הנאשמים, לא נסכים שחיילי ומפקדי צהל שהגנו בגבורה ובדרך מוסרית על אזרחינו מפני אויב אכזר ונפשע יוקעו כפושעי מלחמה. אנו דוחים על הסף את האבסורד הזה".

מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד להעביר מסר ברור בעניין זה לשגריר בריטניה בישראל. ארד שוחח עם השגריר והבהיר לו כי "ממשלת ישראל מצפה מממשלת בריטניה לפעול נגד תופעה בלתי מוסרית זו, המנסה לפגוע בזכותה של ישראל להגנה עצמית.

טום פיליפס יומולדת למלכת אנגליה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הסמנכ"ל ציין כי עד לפתרון הנושא באופן מכובד לא יוכלו בכירים ישראלים לבקר בבריטניה. שגריר בריטניה בישראל טום פיליפס/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ נאור גילאון זימן היום את שגריר בריטניה בישראל טום פיליפס לשיחת נזיפה בעקבות צו המעצר שהוצא אתמול נגד יו"ר האופוזיציה ושרת החוץ לשעבר, ציפי לבני. גילאון אמר לשגריר הבריטי בשיחה כי על בריטניה למצוא פתרון לבעיית ההתנכלויות לבכירים הישראלים שמבקרים בבריטניה.

גילאון הדגיש בפני פיליפס את החומרה שבה רואה ישראל את צו המעצר שהוצא נגד לבני והבהיר כי מדובר בשרת חוץ לשעבר. גילאון אף שאל את השגריר הבריטי כיצד היתה בריטניה נוהגת לו הוצא צו מעצר נגד שרים בעבר של ממשלת בריטניה כשהם מבקרים במדינות זרות. "אנו דורשים מכם להביא לפתרון חד משמעי ומשביע רצון של האבסורד שנגרם עקב הניצול לרעה של מערכת המשפט הבריטי ככלי לניגוח ישראל ומנהיגיה", אמר גילאון.

הסמנכ"ל הוסיף עוד כי עד לפתרון הנושא באופן מכובד, לא יוכלו בכירים ישראלים לבקר בבריטניה. כמו כן, ציין גילאון מספר נושאים המעיבים באחרונה על יחסי שתי המדינות, בהם סוגיית תיוג מוצרים ישראליים המיוצרים ביהודה ושומרון ויחסי ישראל עם האיחוד האירופי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מוקדם יותר פרסם משרד החוץ הודעה רשמית נגד צו המעצר שהוצא בבריטניה נגד לבני. ממשרד החוץ נמסר כי "שגריר ישראל בבריטניה רון פרושאור מבקש היום לקיים שיחה דחופה עם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד ,כדי להתריע על חומרת הנושא". בתוך כך, גורמים מדיניים בירושלים סיפרו כי כעס רב התעורר בישראל על כך ש"ממשלת בריטניה לא עמדה בהבטחות שניתנו לישראל ולא סגרה את הפרצות בחוק בהן מנסים גורמים פלסטינים לעשות שימוש כדי לתבוע בכירים ישראלים".

בהודעה שפרסם משרד החוץ נאמר עוד כי כי "היעדר פעולה נחרצת ומיידית לתיקון המעוות פוגע ביחסים שבין שתי המדינות". בירושלים מציינים עוד כי "אם מנהיגי ישראל לא יוכלו לבקר בבריטניה באופן נאות ומכובד, יהווה הדבר מטבע הדברים מכשלה של ממש בפני רצונה של בריטניה למלא תפקיד פעיל בתהליך השלום במזרח התיכון".

ציפי לבני בכנס של המכון למחקר ביטחון לאומי דצמבר 2009. אורי לנץ
"כן שיפוט, לא שיפוט, כן צווי מעצר, לא צווי מעצר - הייתי חוזרת על המעשים שלי אחת לאחת". לבני, היום/אורי לנץ

גם מי שנגדה הוצא הצו, ציפי לבני, הבהירה הבוקר בכנס לביטחון לאומי במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, כי למרות הצו היא שלמה עם מעשיה. "כן שיפוט, לא שיפוט, כן צווי מעצר, לא צווי מעצר - הייתי חוזרת על המעשים שלי אחת לאחת", אמרה לבני.
לבני הבהירה שהיא איננה מקבלת את ההשוואה בין הטרור ללוחמי צה"ל. "אין לי בעיה שרוצים לשפוט אותנו בעולם אבל הבעיה מתחילה כשהעולם לא מיישם את ערכיו הוא על האזור הזה. אין בעולם מקום שבו נעשית השוואה בין רוצח לבין הורג בשוגג". לבני הסבירה כי היקף הנפגעים בלחימה בעזה הוא תוצר של הנסיבות, זאת לעומת מחבל מתפוצץ שבכוונת מכוון מנסה לפגוע בכמה שיותר אזרחים.

בית המשפט הבריטי שהוציא צו מעצר נגד יו"ר האופוזיציה לבני בשל חשד לפשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה", חזר בו אמש וביטל את הצו לאחר שהתברר כי לבני אינה שוהה בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully