וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: אלפים פונו עקב התפרצות הר געש

לפחות 50 אלף בני אדם פונו מאזור הר הגעש, לאחר שהחל לפלוט גזים רעילים ואפר. הרשויות הזרימו לאזור מזון וכוחות על מנת לסייע למפונים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

הרשויות בפיליפינים החלו היום (שלישי) בפינוי של יותר מ-50 אלף בני אדם ממחוז אלביי, בעקבות התפרצות צפויה של הר הגעש מאיון. ההר החל לפלוט גזים רעילים ואפר לפני מספר ימים וקיים חשש כי ההתפרצות תפגע באוכלוסייה המקומית.

הר הגעש מאיון בפיליפינים. רויטרס
בשנת 1814 נקברה עיר שלמה תחת בוץ וסלעים ונהרגו 1200 אנשים לאחר התפרתות המאיון/רויטרס

הר הגעש מאיון מתנשא לגובה 2,460 מ' במחוז אלביי שנמצא 330 ק"מ מדרום-מזרח לעיר הבירה מנילה. בפיליפינים ישנם 22 הרי געש פעילים שהם חלק מטבעת האש, אזור המועד להתפרצויות געשיות. למאיון עצמו יש היסטוריה וולקנית עתיקה, עם 48 התפרצויות שנרשמו משנת 1616. ההתפרצות הקטלנית ביותר של המאיון התרחשה בשנת 1814, אז נקברה עיר שלמה תחת בוץ וסלעים ונהרגו 1,200 אנשים. הפעם האחרונה הוא התפרץ בשנת 2000.

במדינה מצפים כי בימים הקרובים יתפרץ הר הגעש במלוא עוצמתו. "אנו מפנים כרגע לפחות עשרת אלפים משפחות מהאזור הנמצא ברדיוס של 5-6 קילומטרים מההר", סיפר סדריק דאאפ, הממונה על בטיחות הציבור במחוז אלביי. הוא סיפר כי התושבים המפונים הועברו ללינה זמנית בבתי ספר מרוחקים מהר הגעש וכי לאזור נשלחו צוותי סיוע.

"יש לנו כמות מספקת של ציוד ומזון עבור המפונים למשך חודש אחד, לאחר מכן נקווה שהם כבר ישובו לביתם, אחרת ניאלץ לבקש סיוע מעמותות בינלאומיות", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully