וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תתרגל הגנה מפני טילים אירנים

בשל המתיחות מול אירן, יבצעו הכוחות האמריקאים ניסוי לתרחיש של שיגור טילים מטהרן. הניסוי המדובר נערך בדרך כלל לבדיקת מערכות ההגנה מפני שיגור טילים צפון קוריאנים

ארה"ב תבצע בחודש הבא ניסוי ראשון במערכות ההגנה האוויריות שלה נגד האפשרות של מתקפת טילים אירנית, כך הודיע הלילה (שלישי) ראש הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, הגנרל פטריק או'ריילי. לדבריו, עלות הניסוי נאמדת ב-150 מיליון דולר. או'ריילי הוסיף כי מדובר בניסוי הנערך בדרך כלל לבדיקת מערכות ההגנה מפני שיגור טילים בליסטיים צפון-קוריאנים, אולם בשל המתיחות עם אירן הוחלט להתאימו גם לתרחיש הזה.

במהלך הניסוי ישוגר טיל יירוט מבסיס חיל אוויר אמריקאי בקליפורניה, ומטרתו תהיה לפגוע בטיל מטרה שישוגר מאיי מרשל שבאוקיינוס השקט. המטרה תהיה ליירט את הטיל כשהוא נמצא בצפון-מרכז האוקיינוס וכשמהירות התקרבות הטילים זה לזה נאמדת ב-27 אלף קילומטרים לשעה. מומחים השוו את הניסוי הקרוב לניסיון לפגוע בכדור רובה המרחף בחלל באמצעות כדור רובה אחר.

"התפתחות תוכנית הטילים ארוכי הטווח של אירן איטית יותר מכפי שהערכנו בתחילה, אך קצב ההתקדמות שלהם בטילים לטווח בינוני מהירה בצורה דרמטית", הסביר או'ריילי. לדבריו, ארה"ב עדכנה את רוסיה בניסוי ונבדקת אפשרות לשיתוף פעולה בנושא. "הצענו לרוסים מספר הצעות, החל משיתוף מידע וכלה בפיתוח ועריכת ניסויים במשותף. הם הביעו עניין ונערכים מפגשים של קבוצות דיון טכניות בנושא", אמר או'ריילי, שהוסיף כי גם יפן אישררה את מחויבותה לבניית דור חדש של טילי יירוט.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביטל בחודש ספטמבר את תוכנית הגנת הטילים של הנשיא בוש במזרח אירופה והורה לצבא ארה"ב למקד את מאמציו בהתמודדות עם מערכות הטילים האירנים לטווחים קצרים ובינונים, וציין כי טילי היירוט לא יוצבו תחילה על אדמת אירופה, אלא על ספינות. מהתוכנית החדשה עולה כי ארה"ב מתכוונת לפעול בשני שלבים: הראשון, שיתרחש עד שנת 2011, יכלול הצבת מערכת טילים מסוג אייג'יס על ספינות שישוטו בדרום אירופה ובצפונה. בשלב השני, שייצא לפועל בשנת 2015, תוצב מערכת טילים קלה יותר מזו שתכנן בוש על אדמת פולין וצ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully