וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 14 הרוגים בשני פיגועים

לפחות תשעה בני אדם נהרגו כאשר מחבל מתאבד פוצץ מכונית ממולכדת ליד מעונו של סגן הנשיא לשעבר. בדרום המדינה נהרגו חמישה אזרחים בפיגוע נוסף

לפחות תשעה בני אדם נהרגו הבוקר (שלישי) בפיגוע התאבדות ברובע הדיפלומטי של קאבול בירת אפגניסטן. בפיגוע נוסף שאירע ליד משרדי ארגון סיוע בדרום מזרח המדינה נהרגו חמישה בני אדם, בהם אזרח זר.

עדי ראייה סיפרו כי ראו מחבל מתאבד נוהג ברכב שטח לעבר צומת מרכזי ברובע הדיפלומטי המאובטח ואז מפוצץ את הרכב. גורמים רשמיים מסרו כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו, בהם אזרחים ואנשי אבטחה, ויותר מ-40 נוספים נפצעו.

זירת פיגוע בקאבול בירת אפגניסטן. רויטרס
זירת הפיגוע הבוקר/רויטרס

הפיגוע אירע סמוך לביתו של סגן הנשיא לשעבר, אחמד זיה מסעוד, שישב במכוניתו בזמן הפיצוץ. מסעוד, אחיו של המנהיג המנוח של הברית הצפונית אחמד שאה מסעוד, לא נפגע בפיצוץ, אולם שניים ממאבטחיו נהרגו.

מעוצמת הפיצוץ נגרם נזק קל למלון היטל הסמוך. המלון, שנמצא בבעלות מנהיג הברית הצפונית והנשיא לשעבר ברהנודין רבאני, נחשב לאחד האתרים המועדפים על אזרחים זרים והוא מוקף באבטחה כבדה.

הפיגוע הבוקר היה הקטלני ביותר בבירה האפגנית מזה שישה שבועות, אז פשטו חמושים של הטליבן על בית הארחה של האו"ם והרגו שמונה בני אדם.

פיגוע נוסף התרחש הבוקר במשרדיו של ארגון סיוע בעיר גרדז, בירת מחוז פקטייה שבדרום מזרח המדינה. גורם ביטחוני מסר כי בפיצוץ מהרגו ארבעה אזרחים מקומיים ועובד סיוע זר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully