וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הברחות הנשק - איום על ישראל

בפגישה שנערכה בבית הלבן בין נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא לבנון מישל סלימאן, לחץ אובמה על סלימאן לעצור את הברחות הנשק לחיזבאללה בטענה כי הן מהוות איום על ישראל

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

בפגישה שנערכה אמש (שני) בבית הלבן בין נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא לבנון מישל סלימאן, קרא אובמה לסלימאן לעצור את הברחות הנשק לחיזבאללה, כיוון שהברחות אלו מהוות איום על ישראל. לאחר פגישתם של השניים אמר הנשיא אובמה, כי הייתה התקדמות באכיפת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם האוסרת את ההברחות, אך המלאכה עדיין מרובה.

"הנשיא סלימאן הביע את דאגתו בנוגע למצב עם ישראל. אני הדגשתי את חששותינו לגבי כמויות הנשק הגדולות המוברחות ללבנון והמהוות איום על ישראל", אמר אובמה לכתבים. "זה האינטרס של כל הצדדים שתופעל אכיפה בעניין הברחות הנשק", אמר. אובמה הוסיף כי ארצו מחויבת לעזור ולחזק את צבא לבנון על מנת שיוכלו להגן על גבולות מדינתם.

הנשיא סלימאן אמר בתגובה כי הוא התלונן בעבר על "האיומים הישראליים" נגד מדינתו והפציר באובמה ללחוץ על ישראל לסגת מחוות שבעא.

לפני כשבועיים אישרה הממשלה החדשה שהוקמה בלבנון לארגון חיזבאללה, החבר באותה ממשלה, להמשיך ולהחזיק בנשק שברשותו. שר ההסברה טארק מתרי הודיע על האישור בתום ישיבת הממשלה שהתקיימה בארמון בעבדא בביירות, במהלכה אישרה את מצעה החדש. בהחלטה זו מפר חיזבאללה למעשה את החלטה 1701 של האו"ם, שבה נקבע כי הארגון יאלץ לוותר על ארסנל הנשק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully