וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בי-ם: "בריטניה הפרה התחייבות לישראל"

בירושלים זועמים על הממשל הבריטי בעקבות צו המעצר שהוצא נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ש"פוגע ביחסים בין המדינות". במשרד החוץ מציינים כי בריטניה לא תוכל כך למלא תפקיד במו"מ המדיני

משרד החוץ התייחס היום (שלישי) בחומרה לצו המעצר שהוצא בבריטניה נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. ממשרד החוץ נמסר כי "שגריר ישראל בבריטניה רון פרושאור מבקש היום לקיים שיחה דחופה עם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד ,כדי להתריע על חומרת הנושא". בתוך כך, גורמים מדיניים בירושלים סיפרו כי כעס רב התעורר בישראל על כך ש"ממשלת בריטניה לא עמדה בהבטחות שניתנו לישראל ולא סגרה את הפרצות בחוק בהן מנסים גורמים פלסטינים לעשות שימוש כדי לתבוע בכירים ישראלים".

בהודעה שפרסם משרד החוץ נמסר כי "היעדר פעולה נחרצת ומיידית לתיקון המעוות פוגע ביחסים שבין שתי המדינות". בירושלים מציינים עוד כי "אם מנהיגי ישראל לא יוכלו לבקר בבריטניה באופן נאות ומכובד, יהווה הדבר מטבע הדברים מכשלה של ממש בפני רצונה של בריטניה למלא תפקיד פעיל בתהליך השלום במזרח התיכון".

דיוויד מיליבנד, שר החוץ הבריטי. AP, AP
השגריר הישראלי יבקש לקיים שיחה דחופה עם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד/AP, AP

בית המשפט הבריטי שהוציא צו מעצר נגד יו"ר האופוזיציה לבני בשל חשד לפשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה", חזר בו אמש וביטל את הצו לאחר שהתברר כי לבני אינה שוהה בבריטניה.

מוקדם יותר אתמול דיווחה רשת "אל-ג'זירה" כי לבני ביטלה נסיעה ללונדון בסוף השבוע האחרון מחשש שעורכי דין פרו-פלסטינים יוציאו נגדה צו מעצר. לבני היתה אמורה לנאום ביום ראשון בכינוס של הקרן הקיימת לישראל בהנדון שבצפון-מערב לונדון. בנוסף, תוכננה לה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. אך לבני ביטלה את הנסיעה בעקבות צו המעצר.

מלשכתה של לבני נמסר אתמול כי "יו"ר האופוזיציה גאה בכל החלטותיה בנוגע למבצע עופרת יצוקה. לבני תמשיך לייצג עמדה זו בכל מקום בעולם. חמאס אינו פרטנר לדיאלוג ולכן צריך לפעול נגדו בכוח, במקביל למשא ומתן עם הגורמים המתונים, וכך גם אין לקבל כל השוואה בין חיילי צה"ל לטרוריסטים. זאת עמדתה בין אם יצא צו מאסר ובין אם לאו – דבר שלא ידוע לנו". לדברי הלשכה, הנסיעה נדחתה לפני שבועיים מאחר שלוחות הזמנים של הפגישות עם גורמי הממשל לא תאמו את זה של הכינוס, דבר שהצריך היעדרות ארוכה מהמתוכנן מישראל.

עדכון אחרון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully