וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת ומצרים דוחקות: שלום במזה"ת ב-2010

חוסני מובארק וניקולא סרקוזי קראו לישראל ולפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן ולהגיע לשלום כבר בשנה הקרובה. שר החוץ המצרי: "מזרח ירושלים - בירת המדינה הפלסטינית"

צרפת ומצרים קראו לישראל ולפלסטינים להגיע להסכם שלום כבר במהלך שנת 2010. הדברים נמסרו בהודעה משותפת שיצאה היום (שני) ממשרדו של ראש ממשלת צרפת ניקולא סרקוזי, לאחר פגישות שערך בפריז עם נשיא מצרים חוסני מובארק ושר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט.

"שני הנשיאים רואים צורך להבהיר את השקפתם הפוליטית, הקובעת ששיחות השלום בין הישראלים לפלסטינים יחלו שוב ויגיעו להסכם כבר בשנת 2010", נאמר בהודעה. עוד נמסר בהודעה כי מנהיגי המדינות מודאגים מהקיפאון בשיחות השלום במזרח התיכון.

אל רייט אף ציין לאחר השיחות כי הוא עדיין מלא תקווה שבקשתם תתממש ביעד הזה ואמר כי "צריך שיהיו ערבויות שהשיחות לא יימשכו לעד, אולי בעזרת האו"ם, מועצת הביטחון ואולי הקוורטט. אני עדיין מקווה שארצות הברית תעניק לצדדים את החזון האמריקאי לשלום ואז גם הקוורטט יצטרף". אל רייט חזר גם על עמדתו לפיה מזרח ירושלים צריכה להיות בירת המדינה הפלסטינית.

בשולי הפגישות העבירה צרפת למצרים חמש פיסות מציור קיר עתיק, שעמדו במרכזו של סכסוך בין קהיר לבין מוזיאון הלובר בפריז. סרקוזי העניק את אחת מהפיסות – שמציגה שתי דמויות בפרופיל – לעמיתו המצרי חוסני מובארק, בתום ארוחת צהריים שקיימו השניים בפריז. גורמים רשמיים בקהיר טענו כי היצירות, שהגיעו מקבר פרעוני בן 3,200 שנה ליד לוקסור, נגנבו מהמדינה בשנות ה-80 ואיימו בחרם תרבותי וארכיאולוגי על צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully