וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בוינה: נדרשת דיפלומטיה קשוחה עם אירן

שר הביטחון נפגש בוינה עם הנשיא האוסטרי וקרא להטלת סנקציות על טהרן: "האיום האירני אינו בעיה רק של ישראל, אלא איום עולמי"

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:רן צימט)

שר הביטחון אהוד ברק קרא היום (שני) למדינות העולם להסכים להטיל סנקציות חמורות על אירן, בשל סירובה לשתף פעולה במשא ומתן על תוכניתה הגרעינית. במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה בוינה יחד עם שר ההגנה של אוסטריה נורברט דאבוס אמר ברק: "אנחנו מאמינים כי זהו עדיין זמן לדיפלומטיה, אך דיפלומטיה קשוחה. יש צורך בעיצומים שיוטלו במשותף ובהסכמה על ידי ארצות הברית, האיחוד האירופי, סין, רוסיה והודו. האיום האירני אינו בעיה רק של ישראל, אלא איום עולמי".

ברק, שיצא הבוקר לביקור בין יממה בוינה, קיים סדרת פגישות עם ראשי הממשל האוסטרי,שר ההגנה נורברט דאבוס, שר החוץ מיכאל ספינגדלגר, הקאנצלר האוסטרי, ורנר פיימן ונועד למעלה משעה עם נשיא אוסטריה היינץ פישר. שר הביטחון חתם עם שר ההגנה האוסטרי על מזכר הבנה לשיתוף פעולה ותאום ביטחוני בין ישראל לאוסטריה.

לאחר הפגישה עם נשיא אוסטריה אמר ברק: "ישראל רוצה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים ומקדישה מאמצים רבים למען כך. ממשלת ישראל מקבלת את מפת הדרכים, מכירה בפתרון שתי מדינות לשני עמים ומוכנה לפתוח במשא ומתן מידי". ברק התייחס גם בעניין לבנון ואמר לנשיא אוסטריה: "ישראל לא תוכל להשלים עם מצב שבו חיזבאללה מפתח יכולות טרור מול ישראל ובמקביל שותף בממשלה הלבנונית. מבחינת ישראל ממשלת לבנון אחראית לכל ירי או מעשה טרור שמופנה כנגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully