וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה פגישת המעצמות בנושא הגרעין האירני

נציגים משש המעצמות היו אמורים לדון ביום שישי בהטלת סנקציות על אירן, אולם מקורות דיפלומטיים מסרו כי סין גרמה לביטול המפגש בשל "בעיות של לוחות זמנים"

בוטלה פגישת שש המעצמות שתוכננה להתקיים ביום שישי הקרוב בדבר הטלת סנקציות על אירן, כך מסרו היום (שני) מקורות דיפלומטים בכירים בשלוש מהמעצמות, שביקשו לשמור על אנונימיות. המקורות אמרו כי הוועידה, שהיתה אמורה להתקיים בבריסל בהשתתפות חמש החברות הקבועות במועצת הבטחון וגרמניה - נדחתה למועד לא ידוע, בשל התנגדות סין למהלך ובשל מה שבסין מכנים "בעיות של לוחות זמנים". למרות ביטול המפגש, הנציגים הודיעו שיקיימו שיחת ועידה משותפת.

סין טענה כי "בעיות בלוח הזמנים לא יאפשרו לנציגיה להגיע לפגישה שצפויה בבריסל או בשולי ועידת האקלים בקופנהגן". הגורמים הדיפלומטיים טוענים כי לא נראה שסין אכן התכוונה לגרום לדחיית הפגישה. סין ממשיכה לדרוש פתרון דיפלומטי למשבר, ולא משתתפת באיומי הסנקציות הנוספות על טהרן שמגיעים משאר המעצמות.

דובר משרד החוץ בוושינגטון, איאן קלי אמר במסיבת עיתונאים כי "אילוצי לוח זמנים לא יאפשרו את פגישת נציגי חמש החברות הקבועות במועצת הבטחון וגרמניה". עם זאת, ציין קלי, ראשי המדינות ימשיכו לערוך דיונים טלפוניים בנושא ההתמודדות עם פרוייקט הגרעין של טהרן.

בתחילת החודש הודיעה אירן כי תרחיב את תוכנית העשרת האורניום ותבנה 10 מתקני העשרה נוספים. בנוסף, דחתה הנהגת המדינה את הצעת הסוכנות לאנרגיה אטומית להעביר את רוב האורניום שלה להעשרה במדינה אחרת. ארה"ב, צרפת ובריטניה, שלוש החברות הקבועות במועצת הביטחון מטעם המערב, מנסות לשכנע את רוסיה וסין לתמוך בהחלטה להטיל סנקציות נוספות על טהרן כבר בחודש הבא. בימים האחרונים נסוגה רוסיה מההצהרות לפיהן היא תתמוך במהלך, ובכירים בסין אמרו כי בייג'ינג לא שינתה את עמדתה נגד הטלת סנקציות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully