וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופנהגן: האפריקאיות מחו והשיחות הופסקו

שיחות האקלים בקופנהגן הופסקו בעקבות מחלוקת בין המדינות האפריקאיות למדינות העשירות. האפריקאיות מאשימות את העשירות בניסיון לבטל את אמנת היסוד של האו"ם לשינויי אקלים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

דרמה בוועידת האקלים בקופנהגן: השיחות בנושא האקלים הופסקו היום (שני) לאחר שמדינות אפריקאיות האשימו את המדינות העשירות בניסיון לבטל את פרוטוקול קיוטו הנוכחי. הפרוטוקול הידוע בשמו גם אמנת קיוטו, מהווה תוספת לאמנת היסוד של האו"ם לשינויי אקלים. רק לאחר מספר שעות הודיע האיחוד האירופי כי המדינות המתפתחות הסכימו לחדש את הדיון.

ארבעה ימים לפני שכ-110 מנהיגים יצביעו על הסכם אקלים חדש, היו אמורים להתקיים דיונים, שמטרתם לסיים את המחלוקות על נושאי הליבה של הוועידה. בעקבות מחאת הנציגים ממדינות אפריקה, הדיונים לא החלו. "זוהי היעדרות עקב תהליך וסגנון, לא בגלל התוכן, וזה מאוד חבל", אמרה שרת שינוי האקלים האוסטרלית פני וונג. "מגוון של מדינות מתפתחות הביעו את חששותיהן ופעלו בהתאם. זה לא זמן המתאים לשחק משחקי תהליך. אנחנו צריכים לפתור את נושאי התהליך ולהתקדם לעיקר".

לטענת האומות האפריקאיות, ממשלת דנמרק המארחת את הוועידה, פועלת לצמצם את הדיונים על הגדלת הקיצוץ בפליטת גזי חממה, בהתאם לפרוטוקול קיוטו. המדינות המתפתחות מתעקשות שהמדינות העשירות יתחייבו לקיצוץ בפליטה מעבר לשנת 2012 בהתאם לפרוטוקול קיוטו, בעוד שהאיחוד האירופי ומדינות מפותחות אחרות תומכים בהסכם חדש. לדברי הנציג האלג'יראי, שהכוונות של המדינות העשירות פירושן "שאנחנו הולכים לאשר את מותו של המכשיר היחיד הקיים היום שמחייב מבחינה משפטית".

איבו דה בור, הממונה על סוגיית האקלים באו"ם, העריך שהדיונים יחלו אחר הצהריים. "רוב המדינות כאן מעוניינות לראות את המשך פרוטוקול קיוטו", אמר דה בור. "אני לא מודע לכך שאיזושהי מדינה מנסה לחסום משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully