וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צו מעצר הוצא נגד לבני בבריטניה

רשת אל ג’זירה דיווחה כי ביהמ"ש בלונדון הוציא צו מעצר נגד יו"ר האופוזיציה, שהיתה אמורה לבקר בבריטניה. לשכת לבני: ”הנסיעה נדחתה לפני שבועיים בשל לוחות הזמנים”

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ביטלה נסיעה ללונדון בסוף השבוע האחרון מחשש שעורכי דין פרו-פלסטינים יוציאו נגדה צו מעצר, כך מדווח העיתון "הג'ואיש כרוניקל". לבני היתה אמורה לנאום אתמול (ראשון) בכינוס של הקרן הקיימת לישראל בהנדון שבצפון-מערב לונדון. בנוסף, תוכננה לה פגישה עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. אך לבני ביטלה את הנסיעה בעקבות צו המעצר. גם ברשת אל ג'זירה דווח כי הוצא נגד ציפי לבני צו מעצר.

מלשכתה של לבני נמסר כי "יו"ר האופוזיציה גאה בכל החלטותיה בנוגע למבצע עופרת יצוקה. לבני תמשיך לייצג עמדה זו בכל מקום בעולם. חמאס אינו פרטנר לדיאלוג ולכן צריך לפעול נגדו בכוח, במקביל למשא ומתן עם הגורמים המתונים, וכך גם אין לקבל כל השוואה בין חיילי צה"ל לטרוריסטים. זאת עמדתה בין אם יצא צו מאסר ובין אם לאו – דבר שלא ידוע לנו". לדברי הלשכה, הנסיעה נדחתה לפני שבועיים מאחר שלוחות הזמנים של הפגישות עם גורמי הממשל לא תאמו את זה של הכינוס, דבר שהצריך היעדרות ארוכה מהמתוכנן מישראל.

ציפי לבני בישיבת מפלגת קדימה  נובמבר 2009. אורי לנץ
האם הצטרפה לבני למועדון הקצינים והפוליטיקאים שנגדם מרחף צו מעצר במדינות אירופה?/אורי לנץ

ממשרד החוץ נמסר כי הם מודעים לכוונות של ארגונים פרו פלסטינים להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים המבקשים לבקר בחו"ל אולם בשום שלב לא ייעצו ללבני שלא לבקר בבריטניה. "אנו נאבקים בניסיון לעשות דה-לגיטימציה לישראל בפן המשפטי ובמקביל ממשיכים בשגרת הפעילות הדיפלומטית הרגילה".

לבני היא האחרונה ברשימת פוליטיקאים ישראלים בכירים שנמנעים מלהגיע לבריטניה. השר משה (בוגי) יעלון ביטל בחודש אוקטובר נסיעה ללונדון לאחר שצוות מיוחד שעובד עם השרים יעץ לו לא לנסוע. מדינות נוספות שבכירים ישראלים בעלי רקע צבאי נמנעים מלבקר הן ספרד, בלגיה ונורבגיה, ארצות שבהן נמצאים עורכי דין המבקשים להוציא צווי מעצר נגד ישראלים באשמת פשעי מלחמה על פי חוקי תחום שיפוט אוניברסליים.

על פי הג'ואיש כרוניקל, שגריר ישראל בבריטניה רון פרושאור, שנאם בכינוס קק"ל, אמר שישראל נלחמת בחוקים הללו בנחרצות. מחוץ לאולם הפגינו כ-100 בני אדם נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully