וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: המטיילים האמריקאים יועמדו לדין

שר החוץ האירני הודיע כי שלושה צעירים אמריקאים, שחצו את גבול עירק-אירן בחודש יולי, יועמדו לדין באשמת ריגול. בארצות הברית ממשיכים לטעון כי הם חצו את הגבול בטעות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: רן צימט)

שלושת המטיילים האמריקאים העצורים באירן יועמדו לדין, כך הודיע היום (שני) שר החוץ האירני מנושהר מותקי. בחודש שעבר דווח כי השלושה שנעצרו לאחר חדירתם לשטח אירן מצפון עירק, חשודים בריגול. "הם נכנסו למדינה במטרה חשודה. בית המשפט ישפוט אותם וגזר דינם יבוצע", אמר מותקי במהלך מסיבת עיתונאים, אך לא פירט מתי אמור להתחיל משפטם.

השלושה, שרה שרוד, שיין באור וג'וש פאטל, נעצרו בחודש יולי לאחר שחצו את גבול עירק-אירן. בני משפחותיהם של השלושה טענו כי הם טיילו באזור וחצו את הגבול בטעות. גם שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון הצהירה בעקבות ההודעה האירנית כי השלושה "חפים מפשע" וקראה לאירן לשחררם בהקדם: אלו האשמות חסרות בסיס. הם טיילו וחצו את, ככל הנראה, קו גבול בלתי מסומן. אנו פונים להנהגה האירנית לשחרר את שלושת הצעירים הללו".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התייחס לנושא אף הוא ולפני כחודש אמר כי "אם הנהג חוצה באור אדום, האם ניתן לבקש מהמשטרה בשם האנושיות שלא להעניש אותו? בית המשפט יקבע אם הם מרגלים או לא".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully