וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: המיליארדר השמרן מוביל בבחירות

מועמד המרכז-ימין לנשיאות בצ'ילה סבסטיאן פיניירה זכה בסיבוב הראשון בבחירות. פיניירה צפוי לנצח גם בסיבוב השני ולהחזיר את השמרנים לשלטון לאחר היעדרות של 20 שנה

המיליארדר השמרן, סבסטיאן פיניירה, זכה אמש (ראשון) בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות בצ'ילה, אך מכיוון שלא השיג 50% מהקולות הנדרשים לניצחון, הוא יתמודד מול המועמד מהמרכז-שמאל, הנשיא לשעבר אדוארדו פריי.

מועמד לנשיאות צ'ילה סבסטיאן פיניירה. רויטרס
מדורג במקום ה-701 ברשימת העשירים של פורבס, סבסטיאן פיניירה/רויטרס

פיניירה הוא איל תעופה ותקשורת המחזיק גם בבעלות מועדון הכדורגל הפופולרי במדינה ומדורג במקום ה-701 ברשימת העשירים של "פורבס". הוא זכה ב-44% מקולות הבוחרים - הפעם הראשונה שמועמד מהימין זוכה ברוב הקולות בבחירות לנשיאות. ניצחונו הצפוי של פיניירה בסיבוב השני יחזיר לשלטון את השמרנים לאחר 20 שנה בהם שלט השמאל בצ'ילה.

פיניירה ניהל קמפיין שקרא להגברת אכיפת החוק והענישה, וגם הבטיח להביא לצמיחת הכלכלה המקומית, אך נראה שהצלחתו נבעה בעיקר ממצבה הרעועה של קואליצית השמאל.

אדוארדו פריי, יריבו של פיניירה בסיבוב השני, זכה בסיבוב הראשון ב-30% בלבד, למרות הפופולריות הגבוהה של חברתו לקואליציה, הנשיאה היוצאת מישל בצ'לה. פריי כיהן כנשיא צ'ילה לפני 10 שנים.

שני המועמדים מחזרים כעת אחרי המצביעים של המועמד העצמאי מרקו אנריגז-אומיני, שפרש מהקואליציה וזכה ב-20% מהקולות.
"אני רוצה להגיד לכל אלה שלא תמכו בנו, שאנחנו נקבל את אלה שרוצים שינוי אמיתי בזרועות פתוחות", אמר פיניירה. "אנחנו חולקים עם מרקו ותומכיו את הרצון לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully