וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט קופנהגן: נדחה הדיון להקמת תחנת הכוח

אייל דץ

14.12.2009 / 10:12

המאבק נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון רושם הצלחה קטנה. הדיון על הקמת התחנה נדחה למועד לא ידוע בעקבות פנייה ממנכ"ל משרד ראש הממשלה

התקדמות משמעותית במאבק נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית. הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הודיעה היום (שני) כי היא דוחה את הדיון בנושא הקמת תחנת הכוח הפחמית שהיתה אמורה להתקיים ב-21 לדצמבר למועד לא ידוע. הוועדה היתה אמורה להחליט בדיון באופן סופי האם תוקם התחנה הפחמית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
במשרד התשתיות היו מעוניינים לנהל את הדיון כמה שיותר מהר, אולם הם נענו לבקשה לדחות את הדיון . המאבק נגד הקמת התחנה באשקלון/מערכת וואלה, צילום מסך

בימים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על הוועדה לדחות את הדיון שאמור היה להתקיים שלושה ימים בלבד לאחר תום ועידת האקלים בקופנהגן. בין היתר פנה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן לראש הממשלה וביקש ממנו לפעול לדחיית הדיון.

גורמים במשרד התשתיות אמרו לוואלה! חדשות כי ההחלטה על הדחייה הגיעה בעקבות פנייה ישירה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, שביקש לדחות את הדיון. הוא הוסיף כי במשרד התשתיות היו מעוניינים לנהל את הדיון כמה שיותר מהר, אולם הם נענו לבקשה לדחות את הדיון עקב סמיכותו לוועידת האקלים בקופנהגן.

אזור התעשייה הדרומי אשקלון. שי מכלוף
הדיון על תחנת הכוח אמור היה להתקיים שלושה ימים בלבד לאחר תום ועידת האקלים בקופנהגן/שי מכלוף

ממטה החירום של ראשי הרשויות נגד הפחמית אמרו בעקבות ההחלטה כי "אנו מברכים על ההחלטה לקיים דיון מעמיק ורציני על השלכות ועידת קופנהגן על המשק הישראלי, ועל הקמת תחנה פחמית נוספת בפרט, זאת בעקבות פנייתנו אמש לראש הממשלה. לא יעלה על הדעת, שבעוד שכל העולם פועל לצמצום פליטת גזי החממה ולצמצום זיהום האוויר שגורם לתחלואה, ישראל תהיה המדינה היחידה שצועדת אחורה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully