וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מסמך סודי מוכיח שאירן בונה פצצה

ממסמכי מודיעין מסווגים עולה שאירן מפתחת הדק ניוטרון, רכיב המפעיל את פצצת האטום ואין לו יישומים אזרחיים. המסמכים הוכנו ב- 2007, ועולה מהם שהפיתוח יושלם תוך ארבע שנים

ממסמכי מודיעין מסווגים אירניים שהגיעו לידי המערב עולה כי אירן מפתחת הדק ניוטרוני, שהוא רכיב מרכזי וסופי בפצצת אטום.

הטיימס הלונדוני דיווח הלילה (שני) כי המסמכים הוכנו בשנת 2007, ועולה מהם כי הרפובליקה האיסלמית הורתה לפתח את הרכיב תוך ארבע שנים. ההדק הניוטרוני הוא הגורם המפעיל את הפצצה.

גורם מודיעיני אסייתי אמר לעיתון הבריטי כי על פי המסמכים, נראה שבשנה זו חלה התקדמות רבה בפרויקט הנשק הגרעיני האירני, אף שהעמדה הרווחת בעולם באותה העת הייתה שאירן חדלה מפיתוח גרעין למטרות צבאיות כבר בשנת 2003.

על פי המסמך הטכני, מקור הניוטרון הדרוש עבור מתג ההפעלה של הפצצה הוא אוריניום דאוטריד, חומר שלדברי מומחים אין לו כל שימוש צבאי או אזרחי פרט להפעלה של פצצת אטום. זהו החומר המשמש גם את פצצות הגרעין של פקיסטן, המדינה שממנה הגיע הידע הדרוש לפיתוח הגרעין.

"אירן עשויה לטעון שהעבודה הזאת היא למטרות אזרחיות, אך אין לה כל יישום אזרחי", אמר לעיתון דיוויד אולברייט, פיזיקאי ונשיא המכון למדע וביטחון בינלאומי בוושינגטון. "זהו סימן ברור ביותר לפיתוח נשק"

המסמך המסווג נותח על ידי גורמי מודיעין בכמה ארצות מערביות, והועבר גם לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כפי שאישר לעיתון גורם בסוכנות.

ניסוי טילים חדש

אמש הודיעה אירן כי היא תערוך בעתיד הקרוב ניסויים בטילים חדשים והיא שוקדת על פיתוחה של ספינת מלחמה חדשה. שר ההגנה האירני אחמד ווהידי אמר שמשרדו יערוך את הניסויים לאור התקדמות בפיתוחים בתחום הטילים ובתחום ייצור הספינה.

"הטילים הללו והספינה החדשה נמצאים בשלב הסופי של בחינתם, ופרטים נוספים אודותיהם ימסרו בקרוב מאד", אמר השר האירני לכלי תקשורת במדינה, בשולי כינוס מחקר וטכנולוגיה.

עדכון ראשון: 01:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully