וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקים בלב ים: צפו בחילוץ ניצולי הספינה

שישה ניצולים חולצו מהספינה שטבעה שלשום במימי הים התיכון, 100 ק"מ מחופי לבנון. החילוץ התבצע על ידי מסוקי יסעור של חיל האוויר ולוחמי יחידת 669. צפו בחילוץ הדרמטי בלב ים

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: עידן גוראל)

חיל האוויר הישראלי סייע בחילוץ אמש (שבת) של הניצולים מהספינה salla2 שטבעה שלשום במימי הים התיכון, כ-100 קילומטרים מחופי העיר צור בלבנון. והערב מפרסם צה"ל את צילומי הפעולה וכיצד נראה החילוץ הימי שבוצע על ידי יחידת 669.

בתוך כך נמשתה הערב גופתו של אחד מאנשי צוות האונייה במהלך החיפושים באזור טביעתה לגילוי ניצולים אפשריים. הגופה נמצאה על ידי צוות מקפריסין והועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

"ספינת המטען טבעה באיטיות ואז הימאים קפצו לים הסוער כשרפסודות ההצלה נפוצו לכל עבר ולפיכך לא ניתן היה להיעזר בהן", כך סיפר פאבל שניצל מהטביעה, אזרח אוקראיני בן 47 שהגיע לביה"ח רמב"ם. "מצבו של הניצול הוגדר כבינוני והוא סבל מתת קור ותשישות חמורה", סיפר ד"ר שלומי ישראלית, מנהל המחלקה לרפואה דחופה לוואלה! חדשות. "הוא היה כיממה בחגורת הצלה עד שחולץ על ידי יחידת 669 של חיל האוויר. הניצול שירת כסגן קצין המכונות של הספינה ואנחנו מצפים שמצבו ישתפר במהירות". הקונסול הכללי של אוקריאנה נמצא בבית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הימאים קפצו לים הסוער כשרפסודות ההצלה נפוצו לכל עבר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרן יובל, קברניט מסוק היסעור שחילץ את הניצולים סיפר לוואלה! חדשות על שאירע. "הגיע אלינו ידיעה על ספינה שטבעה מול צידון. שני מסוקים שלנו יצאו לחיפושים ולקראת אור אחרון כשכבר היינו בדרך חזרה לבסיס, הגיע דיווח ממסוק בריטי שהוא איתר שני ניצולים. יצאנו חזרה לאזור כשהתחלת המשימה הייתה לאתר את הניצולים כי כבר ירד הלילה. היה צריך לסרוק מאוד באיטיות. לשמחתנו מצאנו ניצול ראשון שהצליח להיאחז באיזשהו חפץ במשך 18 שעות לאחר שכבר היה במים. הוא עצמו היה בחליפת הצלה ונאחז בחתיכת פלסטיק גדולה שצפה". סרן יובל סיפר עוד שארבעת הניצולים הנוספים היו בנקודה שהיתה כקילומטר וחצי מרוחקת ממקום הימצאותו של הניצול הראשון. " הם חיכו יחד לאחר שהחזיקו בחתיכת פלסטיק גדולה".

"ירדו אליו שני לוחמים ומיד לאחר מכן ירד לוחם נוסף שעלה איתו למסוק", סיפר סרן גל מיחידת החילוץ 669. גל סיפר שהראות הלקויה וגובה הגלים שנע בין 3 ל-4 מטרים הקשו מאד על פעולות החילוץ. "מצבו של הניצול היה סביר, על אף שהיה במים שעות על גבי שעות, החליפה שהייתה עליו הצילה את החיים שלו. והוא נזקק לעירוי נוזלים ולחימום אך לא להרבה מעבר", סיפר.

אנשי צוות האונייה שניצלו סיפרו כי כבר לפני כמה שבועות בעת שהאוניה הפליגה לדרכה מנמל הקישון חדרו מים למחסנים.

יועצו המשפטי של איגוד קציני הים נפגש עם חמשת הניצולים כדי לסייע להם בניסיון להתחקות אחר בעלי האנייה לצורך הגשת תביעת פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully