וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון קפץ לביקור פתע באפגניסטן

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הגיע במפתיע לאפגניסטן בניסיון לשקם את יחסיו המתוחים עם הנשיא, חמיד קרזאי. בראון הבטיח כי ארצו עדיין מחויבת למלחמה בטליבן

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הגיע לביקור פתע באפגניסטן, כשמטרתו הבלתי מוצהרת היא שיקום היחסים המתוחים בינו לבין הנשיא, חמיד קרזאי. בראון אמר בצהריים (ראשון) כי ארצו מחויבת למלחמה בטליבן ולהחזרת היציבות למדינה.

בראון נחת אמש בבסיס צבאי בקנדהאר והעביר לילה שלם באפגניסטן, לראשונה מאז נבחר לתפקיד. מסיבות ביטחוניות הוחלט שלא לפרסם את ביקורו במדינה עד היום בצהריים.

בפגישה עם קרזאי אמר בראון כי המערכה נגד הטליבן ואל-קאעדה היא הכרחית אם המערב מעוניין למגר את הטרור באזור זה, שלעתים מייצא מחבלים למדינות כמו בריטניה. הוא גם הביע את תנחומיו למשפחות החיילים הבריטים שנהרגו באפגניסטן מאז החלה הלחימה ב-2001.

בראון ביקר בחריפות בחודשים האחרונים את קרזאי וטען כי ממשלו מושחת. במסיבת העיתונאים לאחר הפגישה אמר קרזאי כי הוא פועל להקים ממשלה שונה בכהונתו השנייה, שעל הרכבה יכריז בימים הבאים. "היתה זו בקשה של הקהילה הבינלאומית ושל העם האפגני שנשפר את הביטחון וניאבק בשחיתות", אמר. בראון הביע שביעות רצון ואמר לקרזאי כי "בזכותו אנחנו נהנים משיתוף פעולה פורה ואנחנו מקווים שהממשלה החדשה אכן תפעל להילחם בשחיתות. כמו כן, אנו מקווים שהם ייקחו צעד נוסף לקראת שיפור ביטחונה של אפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully