וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הדרמה: בפיליפינים שוחררו 42 החטופים

בני הערובה שנלקחו בבית ספר בדרום המדינה שוחררו לאחר שלושה ימים. הממשלה התחייבה בתמורה לא להעניש את החמושים על החטיפה או על מקרי רצח אחרים בהם הם חשודים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה וקריינות: ענת ברק)

חמושים בדרום הפיליפינים שחררו היום (ראשון) את כל בני הערובה שהחזיקו בשלושת הימים האחרונים, לאחר שפשטו על בית ספר יסודי. החמושים, בני שבט ממחוז מינדנאו, לקחו יותר מ-70 בני ערובה - בהם ילדים, הורים ומורים - מבית ספר בדרום המדינה ביום חמישי האחרון. במהלך סוף השבוע הם שחררו 29 מהחטופים, וגורמים רשמיים מסרו כי לפני הצהריים שוחררו יתר בני הערובה, והועברו לבדיקות רפואיות.

חייל פיליפיני משחרר את החטופים שהוחזקו בבית ספר בדרום המדינה. רויטרס
בני הערובה הועברו לבדיקות רפואיות/רויטרס

לאחר החטיפה הוזרמו כוחות צבא גדולים לאזור, שהקיפו את הג'ונגל בו הוחזקו בני הערובה. החמושים דרשו כי כל תיקי הרצח מהעבר נגדם יבוטלו וכי המשטרה תפרק מכלי נשקם את יריביהם מאותו השבט. כלי תקשורת מסרו כי ההסכם לשחרור בני הערובה הושג במשא ומתן בין נציגי הממשלה לבין מנהיג החוטפים דנילו פרז, חבר מיליציה ממשלתית לשעבר שהחל לעסוק בפשע.

לדברי גורמים רשמיים במחוז, הוחלט להעביר את התביעות של החמושים לטיפול מועצת זקני השבט, והמשטרה הסכימה לא לעצור את פרז על מקרי רצח שביצע בעבר.

הלילה הצליחו חמושים איסלמים לשחרר 31 עצירים אחרי שפשטו על בית כלא בדרום המדינה. סגן המושל מסר כי החמושים פרצו את קיר הכלא בעיר איזבלה ונמלטו עם אנשי גרילה כלואים ועם אסירים נוספים. במהלך חילופי האש במקום נהרגו אחד התוקפים ואחד הסוהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully