וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יוסטון בחרה לראשונה ראש עיר לסבית

יוסטון, עשינו היסטוריה: אניס פרקר הפכה ללסבית המוצהרת הראשונה שתעמוד בראש עיר גדולה בארה"ב. פרקר: "הבוחרים ביוסטון פתחו את הדלת להיסטוריה"

יוסטון שבמדינת טקסס הפכה אמש (שבת) לעיר הגדולה הראשונה בארצות הברית שבחרה ראש עיר לסבית. אניס פארקר, שכיהנה כחשבת הכללית של העיר, נבחרה לתפקיד לאחר סיבוב בחירות שני צמוד נגד מתמודד אפרו-אמריקאי. "הבוחרים ביוסטון פתחו את הדלת להיסטוריה", אמרה פרקר בכינוס הניצחון שלה. "אני יודעת מה המשמעות של הניצחון הזה עבור רבים מאיתנו שחשבו שמעולם לא נוכל לכהן בתפקיד בכיר".

ראש עיריית יוסטון אניס פרקר ובת זוגה קייתי האברד. AP
היסטוריה ביוסטון: אניס פרקר, ראש העיר הנבחרת, ובת זוגה קייתי האברד/AP

אף שמדינת טקסס נשלטת על ידי המפלגה הרפובליקנית מאז שג'ורג' בוש נבחר למושל בשנת 1994, ביוסטון קיים רוב למפלגה הדמוקרטית.

קמפיין הבחירות של פרקר לווה בהתנגדות מצד ארגונים נגד הומוסקסואלים וארגונים שמרניים שפרסמו עלונים המגנים את "ההתנהגות ההומוסקסואלית" של המועמדת ותמכו ביריבה ג'ין לוק, גם הוא חבר במפלגה הדמוקרטית. לעומתם, פעלו ארגונים פוליטיים של הקהילה ההומו-לסבית לגייס כסף מרחבי ארצות הברית וקראו לאנשים להגיע לקלפיות.

"הבוחרים לא חושבים שזה בעל משמעות בפוליטיקה עירונית", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת רייס שיוסטון, ביחס לפוליטיקאים הומוסקסואלים. "הם חושבים שפוליטיקה מקומית קשורה לאיסוף זבל".

ראשי עיר הומוסקסואלים מכהנים כבר בפורטלנד שבמדינת אורגון, ובפרובידנס, בירת רוד איילנד, אך אלו ערים קטנות יחסית ליוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית עם 2.2 מיליון תושבים. באירופה מכהנם ראשי עירייה הומוסקסואלים בברלין ובפריס.

לאחר שעשתה היסטוריה תצטרך כעת פרקר להתמודד עם משימה לא פחות קשה: גירעון של 130 מיליון דולר בתקציב העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully