וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: נעמיד לדין את צוות המטוס מצ. קוריאה

לדברי ראש ממשלת תאילנד, מדינתו תגיש כתבי אישום נגד חמשת אנשי צוות המטוס שנחת בבנגקוק לתדלוק, כשעליו נשק מצפון קוריאה. המטוס היה בדרכו ליעד לא ידוע

רשויות תאילנד יגישו בקרוב כתבי אישום נגד צוות המטוס שאולץ לנחות בבנגקוק, לאחר שהתגלה שהוא נושא כלי נשק מצפון קוריאה. כך מסר היום (ראשון) ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'אג'יבה. לדבריו, "אנחנו נמלא בקפדנות אחר החוקים שלנו והחלטות האו"ם. החקירה נמשכת, ואישומים יוגשו בקרוב".

מטוס נשק מצפון קוריאה. AP
ארצות הברית הודיעה לתאילנד שהמטוס שהמריא מפיונגאנג נושא נשק/AP

מקורות צבאיים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, שארצות הברית היא שהודיעה לתאילנד על כך שהמטוס מוביל 35 טון נשק, בניגוד לסנקציות נגד צפון קוריאה. "המטוס הגיע מצפון קוריאה והיה בדרכו למדינה בדרום אסיה, ככל הנראה פקיסטן", אמר המקור הצבאי. לפי דיווחים אחרים, ייתכן גם כי המטוס היה אמור להגיע לסרי לנקה. לדברי אבהיסיט, "אנחנו עדיין לא יודעים לאן הם הובילו את הנשק. כל שאנחנו יודעים הוא שהם התכוונו למלא דלק בסרי לנקה אחרי בנגקוק".

המטוס, ששייך לחברה בגיאורגיה, יצא אתמול מבירת צפון קוריאה פיונגיאנג, כשעליו חמישה אנשי צוות – ארבעה אזרחי קזחסטן ואזרח בלארוסי אחד. לפי סגן ראש הממשלה התאילנדי, הצוות דיווח שהוא נושא ציוד לקדיחת נפט, אך כשהמטוס נבדק התגלה המטען שכלל מטל"רים וטילים.

"החלטת האו"ם 1874 אוסרת על העברת נשק מצפון קוריאה ומפרטת ארבעה צעדים שיש לנקוט – בדיקה, סקירה, השמדת הנשק והודעה לאו"ם על הממצאים", אמר דובר הממשלה.

האו"ם החריף באחרונה את אמברגו הנשק על צפון קוריאה בתגובה לניסוי הגרעיני שהמדינה ערכה בחודש מאי. לפי ההערכות, הכנסותיה של צפון קוריאה ממכירות נשק מגיעות למיליארד דולר בשנה. כך דיווחה רשת BBC. להערכת גורמי צבא בארה"ב, רוב היצוא הביטחוני מתמקד בטילים בליסטיים, בעיקר לאירן ומדינות אחרות במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully