וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! - אתם הכי מתגעגעים לרבין

13.12.2009 / 10:42

לפי סקר וואלה! ו"מאגר מוחות", המנהיג שהישראלים הכי מתגעגעים אליו הוא ראש הממשלה שנרצח. אחריו ברשימה: בגין ובן-גוריון. אפילו מצביעי הליכוד מתגעגעים יותר לרבין מאשר לשמיר

סקר משותף של וואלה! ומכון המחקר "מאגר מוחות", מגלה כי מבין תשעה מנהיגי עבר, מתגעגעים רוב הישראלים (20%) לראש הממשלה המנוח יצחק רבין. במסגרת הסקר, שהקיף 508 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, נשאלו המשיבים "למי מבין המנהיגים הבאים אתה הכי מתגעגע?". מנחם בגין הגיע בסקר למקום השני עם 17% ואחריו ברשימה: דוד בן גוריון (14%), אריאל שרון (10%), יצחק שמיר (6%) ומשה דיין (2%). לעזר ויצמן, רפאל איתן ולוי אשכול הביעו געגוע אחוז אחד בלבד מהמשיבים בסקר.

מקרב אלה שבחרו מועמדים (בעלי הדעה) מתוך התשעה, מקבל יצחק רבין את תמיכתם של 28% מהמרואיינים. אחריו ברשימה: מנחם בגין (24%), דוד בן גוריון (20%), אריאל שרון (14%), יצחק שמיר (8%) ומשה דיין (3%). גם כאן קיבלו עזר וייצמן, רפאל איתן ולוי אשכול אחוז תמיכה אחד בלבד.

סקר וואלה! ומאגר מוחות. אסור להשתמש
לחצו להגדלה/אסור להשתמש

הסקר נערך באמצעות משאל טלפוני מקרב מדגם הסתברותי של 508 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 4.5%. הסקר בוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" בניהולם של המנכ"ל פרופ' יצחק כ"ץ, המנהל המדעי פרופ' ברוך מבורך ומנהל המחקר ד"ר אמיר הורקין.

מפילוח התוצאות עולה, כי 28% מהמרואיינים בחרו להשיב שהם אינם מתגעגעים לאף אחד מתשעת המנהיגים שהועמדו לבחירה. המבוגרים בגילאי 46 ומעלה מביעים געגועים יותר מכל (25%) לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ואחר כך למנחם בגין (20%). ליצחק רבין ולאריאל שרון מתגעגעים רק 15% מקרב המבוגרים בגילאי 46 ומעלה.

לעומת זאת, הצעירים בגילאי 17-29 דירגו במקום הראשון (27%) את יצחק רבין ואחר כך את דוד בן גוריון ומנחם בגין (10% כ"א). בקרב הבוגרים בגילאי 30-45 מתמקם במקום הראשון בגין (21%), ואילו רבין מגיע רק למקום השני עם תמיכה של 19%.

מפילוח התוצאות לפי מין המרואיינים עולה כי הנשים בישראל מתגעגעות הכי הרבה (18%) למנחם בגין וליצחק רבין, אצל הגברים רבין בודד בפסגה (23%). 33% מהנשים ו-24% מהגברים שהשתתפו בסקר השיבו כי הם אינם מתגעגעים לאף אחד מתשעת המנהיגים שהועמדו לבחירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גם בקדימה מתגעגעים לרבין

נתון מפתיע מאוד שעלה בסקר מגלה כי בקרב המצביעים למפלגת קדימה בבחירות ב-2009, מקדימים יצחק רבין (44%) ומנחם בגין (17%) את אריאל שרון, שזכה לתמיכה של 14% בלבד.

גם בקרב מצביעי הליכוד נרשמה הפתעה, כאשר יצחק רבין (עם 9%) הקדים את יצחק שמיר, שאליו מתגעגעים 7% בלבד. נתון נוסף בקרב מצביעי הליכוד מגלה כי מייסד מפא"י דוד בן גוריון (24%) מקדים את אחד ממייסדי הליכוד אריאל שרון, שאליו מתגעגעים 17% מבין מצביעי הליכוד.

בקרב מצביעי מפלגת העבודה בשנת 2009, לא נרשמו הפתעות. ליצחק רבין מתגעגעים 63% מהמצביעים ואחריו ברשימה: דוד בן גוריון (15%), מנחם בגין ואריאל שרון (9%). מצביעי העבודה לא מתגעגעים כלל ליצחק שמיר ורפאל איתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully