וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני: "זקוקים ל-15 מתקני גרעין"

בהמשך להודעת הסוכנות לאנרגיה גרעינית האירנית בשבוע שעבר הודיע היום גם שר החוץ מותקי כי ארצו זקוקה ל-15 מתקנים גרעיניים נוספים על מנת לייצר חשמל

שר החוץ האירני מנושהר מותקי הכריז הבוקר (שבת) כי ארצו זקוקה ל-15 מתקני גרעין נוספים למטרת ייצור חשמל. מותקי אף הטיל ספק בטיוטת ההסכם של האו"ם שמטרתה, לדבריו, היא להשתיק דאגה בינלאומית לגבי כוונותיה הגרעיניות של אירן. "בראש ובראשונה אני חושב שאנחנו יכולים לזנוח כליל את העניין כולו או שאנחנו יכולים להציע הצעה מתונה יותר, מעיין פשרה. אירן עשתה זאת".

הודעה דומה נשמעה מכיוון אירן כבר לפני שבוע.הסוכנות לאנרגיה אטומית של אירן הודיעה בשבת שעברה כי לאירן יש צורך בעשרות מפעלים להעשרת אורניום בסדר הגודל של המפעל בנתנז על מנת לספק דלק לתחנות כוח גרעיניות. אירן הבהירה כי אין בכוונתה לפרוש מהאמנה נגד הפצת נשק גרעיני. "המפעלים מיועדים לסיפוק דלק גרעיני לתחנות כוח", הבהיר עלי אכבר סלהי ההעומד בראש תכנית הגרעין האירנית.

דיווחים אלה מצביעים על הקשחת עמדותיה של אירן מול דרישות המערב. מדינות המערב הביעו תסכול מכך שאירן טרם השיבה על טיוטת הסכם סבא"א הקורא להעשרת האורניום האירני מחוץ לגבולות המדינה. ממשל אובמה הבהיר שאוזל הזמן להשגת פיתרון דיפלומטי למשבר והזהיר מפני החרפת הסקנציות במדיה ולא תתקבל תשובה עד סוף 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully