וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן קונה ציוד גרעיני מחברות טאיווניות

העיתון "טלגרף" דיווח כי אירן רכשה כ-100 מתקנים להעשרת אורניום מחברות טאיווניות. המתקנים יוצרו במקור באירופה ונמכרו לטאיוון מאוחר יותר

אירן פועלת להברחת אמצעים להעשרת אורניום לשטחה על ידי חברות טייווניות, כך דיווח הבוקר (שישי) ה"טלגרף" הלונדוני. לדברי העיתון, אירן רכשה 100 מתקני העשרת אורניום מחברות בטאיוון. המתקנים יוצרו במקור באירופה ונמכרו מאוחר יותר לטאיוון.

"זו תקלה רצינית, תקלה המאפשרת לאירן להתקדם בתכנית הגרעין שלה", אמר מקור באו"ם. "צריך להפעיל לחץ על החברות האלה כדי שיפסיקו את עסבקיהן עם אירן כל עוד זו מסרבת לשתף פעולה עם המערב", הוסיף המקור. האו"ם חוקר כעת האם החברות האירופאיות עומדות בנהלי מכירת המתקנים.

ברק אובמה מקבל פרס נובל לשלום. רויטרס
הודיע על סנקציות קרובות על אירן. אובמה/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה אירן כי תיידע את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שישה חודשים בלבד לפני שתחל בהפעלת עשרת מתקני העשרת הגרעין החדשים בשטחה. ההחלטה על בניית עשרה מתקני גרעין נוספים באה בעקבות החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשבוע שעבר, לפיה על אירן להפסיק את הבנייה במתקן הגרעיני בעיר קום.

בשבוע שעבר הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה כי כבר במהלך השבועות הקרובים עשויה מדינתו לנסח סנקציות חדשות על אירן אם זו לא תיענה לדרישות המערב בנושא הגרעין. "הם לא היו מסוגלים לומר כן, לכן התחלנו בדיונים עם שותפינו בעולם בנוגע לחשיבות להראות להם שלמעשיהם יש תוצאות", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully