וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: המיעוט בדרום הודו יקבל מדינה

ממשלת הודו הודיעה על הקמת המדינה ה-29 בתחומה שתופרד ממדינת אנדרה פרדש בדרום מזרח המדינה. לאחר מאבק לעצמאות במשך 50 השנים האחרונות תקום לה מדינת טלנגנה

ממשלת הודו הודיעה אמש (רביעי) על כוונתה להקים את המדינה ה-29 בתחומה, לאחר שביתות רעב ומחאות ממנהיגים אזוריים. שר הפנים ההודי צ'ידמבראם אמר שהממשלה תחל בתהליך ליצירת המדינה טלנגנה, שתופרד ממדינת אנדרה פראדש בדרום מזרח הודו.

תומכי מדינת טלנגנה הודו. AP
מפגינים צוהלים אחרי ההחלטה להעניק עצמאות לטלנגנה/AP

מאז שהודו קיבלה את עצמאותה מבריטניה בשנת 1947, התחוללו מאבקים רבים לעצמאות ולבדלנות בתת-היבשת ההודית. המאבק למדינת טלנגנה נמשך כ-50 שנה ובתקופה האחרונה לווה במאבק אלים ושביתת רעב במשך 11 ימים של מנהיג הבדלנים רבים בהודו הביעו חשש שכניעה למפגינים עלולה להוביל לתביעות נוספות לעצמאות.

בתגובה להחלטת הממשל הפדרלי בהודו, עשרות נציגי ממשל ממדינת אנדרה פראדש וחבר פרלמנט אחד הודיעו שהם מתפטרים. על פי רשת ה-BBC, ההתפטרויות, רובן מהמפלגה השולטת בקונגרס,עלולה להוביל למשבר פוליטי באנדרה פרדאש.

מדינת טלנגנה החדשה תכלול, ככל הנראה, את העיר היידרבאד, מרכז גדול של חברות תוכנה כמו מיקרוסופט וגוגל. כיום העיר היא בירת אנדרה פרדאש. האזור חולש על 10 מחוזות בצפון אנדרה פרדאש, ומתגוררים בו כ-35 מיליון תושבים. יותר מ-400 בני אדם נהרגו במהלך הפגנות לעצמאות בשנת 1969. תהליך הקמת המדינה צפוי להיות ארוך מכיוון שדרושים אישורים של בית המחוקקים של מדינת אנדרה פרדאש ושל הפרלמנט ההודי.

הודו מורכבת מ-28 מדינות ו-7 טריטוריות אדמיניסטרטיביות, כולל הבירה ניו דלהי. אנדרה פרדאש, שנוסדה בשנת 1956, היא המדינה החמישית בגודלה מבחינת שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully